בקרוב: דיון בעליון בבקשה להגיש את ההקלטות של שולה זקן

(עדכון) - במוקד הדיון עומדות הקלטות השיחות שבין שולה זקן לאהוד אולמרט, המסמכים שהגישה זקן לפרקליטות במסגרת חתימת הסדר הטיעון עמה וכן העדויות שגבתה המשטרה במסגרת החקירה החדשה נגד אולמרט

שולה זקן משפט הולילנד / צילום: מוטי קמחי Ynet
שולה זקן משפט הולילנד / צילום: מוטי קמחי Ynet

הדיון בבקשת הפרקליטות להגיש את ההקלטות של שולה זקן ולהתיר לה להעיד מחדש בפרשת טלנסקי יתקיים ב-16 ביוני בבית המשפט העליון - כך קבע היום (ב') נשיא העליון, השופט אשר גרוניס. אתמול (א') נקבע הדיון ל-8 ביוני, אולם היום הדיון נדחה.

עוד קבע השופט גרוניס כי עד להכרעת בית המשפט בבקשת הפרקליטות לקבל את הראיות החדשות, יעמוד צו איסור פרסום על ההקלטות.

בכך נעתר גרוניס לבקשת ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, להאריך את צו איסור הפרסום שהיה בתוקף עד אתמול בחצות על תוכנן של ההקלטות.

בבקשה לאסור את פרסומן של הקלטות (כל 8 הקלטות שהעבירה זקן לפרקליטות, ולא רק אלה שמבקשת הפרקליטות להגיש לבית המשפט) טען אולמרט, באמצעות עו"ד אלי זהר, כי פרסום תוכנן של ההקלטות בכל כלי התקשורת, כפי שצפוי לקרות, עשוי להשפיע על זכותו לקיום הליך הוגן. זאת, בין היתר משום שהוא יאלץ את בית המשפט להיחשף לאותן קלטות, ויכפה עליו להתוודע לתכנן, ו"בכך", טען עו"ד זהר, "תיפגע פגיעה קשות זכותו של אולמרט לקיומו של הליך הוגן".

במוקד הדיון עומדות הקלטות השיחות שבין זקן לאולמרט, המסמכים שהגישה זקן לפרקליטות במסגרת חתימת הסדר הטיעון עמה וכן העדויות שגבתה המשטרה במסגרת החקירה החדשה נגד אולמרט בחשד לשיבוש מהלכי משפט, הדחה בחקירה והדחה בעדות.

גרוניס קבע כי על אולמרט להגיש תגובה לבקשה לקבל את הראיות החדשות עד יום חמישי השבוע (לאחר חג השבועות), תוך שהוא מגביל את אורך התגובה לאורך בקשת הפרקליטות - עד 15 עמודים.

ההכרעה בעניין התרת קבלת הראיות החדשות תתקבל בידי הרכב בראשות גרוניס, יחד עם השופטים סלים ג'ובראן, ניל הנדל, עוזי פוגלמן ויורם דנציגר.