מרקסטון דורשת 95 מ' ד' מהמשקיעים המוסדיים

המהלך - בהובלת רון לובש, מתוך כוונה להגיע למכירה מיטבית של נכסי הקרן בתוך כשנה ■ למוסדיים ניתנו שבועיים לענות לקריאה ■ היענות מיטבית לקריאה תוביל, בין היתר, לעיבוי הצוות הניהולי

קרן מרקסטון, המנוהלת על ידי רון לובש, הודיעה אמש (ב') למשקיעיה כי היא קוראת ל-95 מיליון דולר מהכסף שנותר מהתחייבות המוסדיים, על פי תשקיף הקרן. למשקיעים ניתנו שבועיים ימים לענות לקריאה.

הקריאה באה בהמשך להתייעצות ועדכון מועצת המשקיעים של הקרן, המורכבת משבעת המשקיעים הגדולים. בעדכון המועצה על הקריאה הצפויה ציין לובש כי הקריאה לכסף הנותר היא האופציה היחידה שתאפשר לנהל באופן מיטבי את מכירת הנכסים, תוך מקסום ההחזר למשקיעים. כל האופציות האחרות עלולות, לפי הערכות, לפגוע באופן קשה בנכסים וביכולת להובילם למכירה מסודרת ונכונה.

על פי תקנון הקרן, משקיע אשר יבחר שלא להשתתף בקריאה ולהזרים את חלקו, יאבד את יחידת ההחזקה שלו בקרן. היענות מיטבית לקריאה תוביל, בין היתר, לעיבוי הצוות הניהולי זאת לצורך האצת תהליכי המכירה וסיומם בתוך 12 חודשים.

לפני כמה שבועות נהרג אחד מהשותפים המנהלים בקרן, אמיר קס, דבר שהוביל להאצת הסחרור אליה נקלעה הקרן בשנתיים האחרונות. בתקופה זו נכנס רון לובש לניהול מלא של הקרן ולאחר שבחן את מכלול האופציות פעל באופן אינטנסיבי להכנת התשתית המימונית והמשפטית לטובת הקריאה לכסף.