יוצאים מהצללים: סוכנות הביון CIA מצטרפת לפייסבוק וטוויטר

סוכנות הביון ביצעה את המהלך כדי לשפר את העברת המסרים שלה ולתקשר ישירות עם הציבור, אך המסר שלה לא הצביע על כך שתמסור גילויים מסעירים בעתיד

חשבון הטוויטר של ה CIA / צילום מתוך האתר
חשבון הטוויטר של ה CIA / צילום מתוך האתר

ה-CIA, שעקבה במשך זמן רב אחרי אתרי מדיה חברתית כדי לנסות ולחשוף מגמות גלובליות ולגלות חורשי רעה, הצטרפה רשמית לטוויטר ולפייסבוק ביום ו'.

סוכנות הביון ביצעה את המהלך כדי לשפר את העברת המסרים שלה ולתקשר ישירות עם הציבור, אך המסר שלה לא הצביע על כך שתמסור גילויים מסעירים בעתיד. הוא אמר רק זאת: "איננו יכולים לאשר או להכחיש שמדובר בציוץ הראשון שלנו".

היעדר התוכן לא פגע בעניין שעורר הציוץ: תוך פחות מ-90 דקות, היו לחשבון של סוכנות הביון 84 אלף עוקבים, והמספר הלך וגדל במהירות.

ל-CIA יש אתר אינטרנט פומבי זה זמן רב, ויש לה חשבונות רשמיים ביוטיוב וב-Flickr, שירות שיתוף הצילומים.

"ההתרחבות לפלטפורמות הללו (פייסבוק וטוויטר), תאפשר ל-CIA לתקשר באופן ישיר יותר עם הציבור ולמסור מידע על המשימה, ההיסטוריה והתפתחויות נוספות בארגון", כך אמר מנהל הסוכנות, ג'ון ברנאן.

בין הדברים שיועלו לרשתות יהיו פריטים מהמוזיאון של ה-CIA, שאינו פתוח לציבור, וכן עדכונים מ"ספר העובדות של העולם" של הארגון שכולל מפות ומידע דומה.

בהנחיות אחרונות שהוציא, הורה מנהל המודיעין הלאומי לאסור על פקידי מודיעין לשוחח עם עיתונאים ללא רשות, גם על מידע בלתי מסווג, וכן לצטט מכתבות חדשותיות המבוססות על גילויים שלא אושרו.