הציבור נטל במאי משכנתאות בהיקף 4.45 מיליארד שקל

בחודש אפריל, בו חל חג הפסח, ניטלו משכנתאות בהיקף 3.98 מיליארד שקל; היקף המשכנתאות במארס - 4.47 מיליארד שקל ■ במסלול ריבית משתנה נטל הציבור משכנתאות בהיקף 2.55 מיליארד שקל

דוכן משכנתאות / צלם: תמר מצפי
דוכן משכנתאות / צלם: תמר מצפי

הציבור לא ממתין ליוזמות של שרי האוצר והשיכון: על פי נתוני בנק ישראל, בחודש מאי נטל הציבור משכנתאות בהיקף של 4.45 מיליארד שקל, עלייה לעומת משכנתאות בהיקף 3.98 מיליארד שקל (חג הפסח חל בחודש אפריל השנה), ומשכנתאות בהיקף 4.47 מיליארד שקל בחודש מארס.

האפיקים הבולטים בחודש החולף הם מסלול בריבית משתנה - 2.55 מיליארד שקל ומסלול בריבית קבועה - 1.89 מיליארד שקל.

נזכיר כי בסוף מאי פרסמה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס) כי על פי נתוני התחלות הבנייה ברבעון הראשון של 2014, נרשמה ירידה במספר הדירות שבנייתן החלה בתקופה זו. מדובר בירידה של כ-6% במספר התחלות הבנייה ברבעון לעומת הרבעון הקודם (רבעון אחרון של 2013) וירידה משמעותית יותר בהיקף כ-16% בהתחלות הבנייה לעומת הרבעון המקביל אשתקד. היקף התחלות הבנייה ברבעון הראשון הוא הנמוך ביותר מזה חמישה רבעונים כאשר רק ברבעון השלישי של 2012 נרשמה כמות התחלות בנייה נמוכה יותר.

על פי הלמ"ס, באפריל נרשמה ירידה של 9% במכירת דירות חדשות לעומת חודש מארס, וירידה של כ-15% לעומת החודש המקביל אשתקד. בחודשיים החולפים, נציין, נפלו מכירות דירות חדשות ב-19%.