עובדי רשות השידור ישהו את המחאה בשל האירועים הביטחוניים

בשל סיקור אירועי החטיפה של בני הישיבה בערוץ 1, עובדי רשות השידור ישהו את ההפגנות ואת הצהרות המחאה שהיו אמורות להיערך השבוע

הפגנת עובדי רשות השידור / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות
הפגנת עובדי רשות השידור / צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות

ההסתדרות הודיעה היום (א') כי עובדי רשות השידור ואגודות העיתונאים משהים את הצעדים הארגוניים שתוכננו לימים הקרובים בשל האירועים הביטחוניים - חטיפת שלושת בני הישיבה נפתלי פרנקל, אייל יפרח וגיל-עד שאער, וסיקור האירועים בערוץ 1.

עובדי רשות השידור היו אמורים לערוך השבוע הפגנות והצהרות מחאה לקראת העברת החוק של שר התקשורת גלעד ארדן בקריאה שנייה ושלישית לסגור את רשות השידור במתכונתה הנוכחית ולפתוח אחת חדשה - ובתוך כך לפטר כ-2,000 עובדים.

נציין כי בשידורי המונדיאל בערוץ 1 עובדי רשות השידור מעלים שקופית לפני כל משחק, לפיה "אנחנו, עובדי רשות השידור, מעבירים לכם את משחקי המונדיאל למרות הכוונה לפטר את כולנו".

ביום חמישי האחרון התקיים דיון סוער בכנסת בנושא, במהלכו יו"ר ועד עובדי רשות השידור ענת עוזרי הוצאה בצעקות מהחדר, לאחר שקטעה את דבריו של יו"ר רשות השידור אמיר גילת. נציגי העובדים אמרו בדיון כי בכוונתם "להתאבד על רשות השידור".

בדיון הקודם בוועדה המיוחדת לדיון בהצעת חוק השידור הציבורי, בראשות ח"כ קארין אלהרר (יש עתיד), נכחו גם שר האוצר יאיר לפיד ושר התקשורת ארדן, ושם נאמר כי רשות השידור במתכונתה הנוכחית איבדה את דרכה ואת הרלבנטיות שלה לצופה והפסיקה מזמן לממש את ייעודה.