המבנה הארגוני החדש בתעש: הפעילות תרוכז ב-3 חטיבות

החלו תהליכי ההפרטה של התעשייה הצבאית והפרישה של כשליש מעובדי החברה ■ גורם בכיר בתעש: עד 2016 החברה תהיה רווחית

אבי פלדר / צילום: אוריה תדמור
אבי פלדר / צילום: אוריה תדמור

התעשייה הצבאית (תעש) השלימה את התוכנית לשינוי המבנה הארגוני של החברה, במסגרת הכנתה להפרטה: במרכז התוכנית, תחומי העיסוק של החברה יאוחדו לשלוש חטיבות מרכזיות בניסיון לאפשר מיקוד בפעילותה ולהוביל לחיסכון בהוצאותיה החל בשנת 2016.

גורם בכיר בחברה אמר ל"גלובס" כי המעבר לפעילות במסגרת המבנה הארגוני החדש ייעשה בספטמבר הקרוב, לצד המשך תהליך הפרישה של מאות מעובדיה. במסגרת התוכנית, פעילות החברה בתחום הרק"מ (רכב קרבי משוריין) וההגנה האקטיבית, שנעשית בחטיבת סלבין, תאוחד עם הפעילות של חטיבת מערכות החימוש, שמרכזת את תחום הייצור של חימוש מדויק לטנקים ולמטוסים.

לאחר האיחוד, החטיבה החדשה תיקרא חטיבת התמרון. במקביל תוקם חטיבת האש, שתורכב מאיחוד הפעילויות של חטיבת הטילים ומחלק ניכר של פעילות מפעל גבעון, שכוללת גם את תחום הרקטות והמנועים לטילים. חלק אחר מהפעילות של גבעון עתיד להיות מופרד מתעש ויעשה במסגרת חברה ביטחונית ממשלתית חדשה שתוקם במקביל להפרטה ותיקרא תומר. בהקמת החברה החדשה המדינה צפויה להבטיח את האינטרסים הביטחוניים שלה בחלק מהפעילות של גבעון. הפעילות שנעשית כיום בתעש במסגרת המפעל יצחק תיעשה במסגרת החטיבה השלישית, שתתמקד בתחום התחמושת הקלה.

במקביל להקמת החטיבות החדשות, מנכ"ל תעש, אבי פלדר, והיו"ר, אודי אדם, החליטו על הקמת מנהלות עסקיות ייעודיות שיתמקדו בשיווק של מוצרים על פי חלוקה ענפית של חי"ר; ארטילריה; שריון והנדסה; הנעה רקטית; אוויר וביטחון המולדת.

גורם בחברה העריך בשיחה עם "גלובס", כי המבנה הארגוני החדש יאפשר לתעש לחסוך החל משנת 2016 כ-300-350 מיליון שקל בשנה. שנת 2016 סומנה כשנת יעד שבה תעש אמורה להיות רווחית, ועד אז, החברה אמורה להשלים גם את תהליך הפרישה של כ-1,200 עובדים, שמהווים כשליש מכוח האדם שלה. תהליך הפרישה החל במאי האחרון וצפוי להימשך כשנה וחצי. בסוף מאי פרשו משורות תעש כ-120 עובדים ובסוף יוני יפרשו 100 נוספים. עלות הפרישה לעובד מוערכת בכמיליון שקל, ובחודשים הקרובים המדינה עדיין צפויה להזרים לה הון למען רכישת חומרי גלם ותשלום משכורות.

במקביל, החברה נערכת לקליטה של כ-200 עובדים חדשים, רובם מהנדסים, כדי להרחיב את פעילותה בתחום הפיתוח והייצור של מוצרים חדשים.