הוא בטלוויזיה, את בבזבוזים

בן זוגך "נטש" אותך לטובת המונדיאל? המשווקים יסתערו עלייך

שופינג, קניות, בגדים נתח שוק / צלם: thinkstock
שופינג, קניות, בגדים נתח שוק / צלם: thinkstock

סקרים שנערכו בעבר כדי ללמוד מה הם אחוזי הצפייה של נשים במשחקי המונדיאל גילו כי רק אחת מכל 6 נשים צופה במונדיאל (17% מהנשים).

בעלי עסקים שלמדו את הפוטנציאל הגלום באישה "הבודדה" - שאיבדה את הגבר שלה לטובת הטלוויזיה בתקופת המונדיאל, גבר שהפך לבטטת כורסה, מחובר ומונשם מהטלוויזיה, כולל אי-יכולת לפקח על תזרים המזומנים - ממנפים את החולשה הזאת לטובתם.

כך, עד משחק הגמר, רשתות השיווק, חברות מסחריות, חנויות ומגוון רחב של עסקים מציעים לנשים את כל מרכולתם האפשרית ומנסים לפתות אותן לרכישה בכל קדושת האמצעים. החל מהנחות ענק ברשתות קוסמטיקה ותמרוקים, דרך ביגוד ואופנה, אלכוהול וספרים ועד לפינוקי ספא מענגים - ידם של המשווקים אינה בוחלת בשום תחום. תחומים שאינם מתמקדים ספציפית בנשים, יהפכו באופן מגוחך ואבסורדי לממוקדי מטרה מגדרית.

כך למשל, מכללות המציעות בשגרה קורסי העשרה בתחומים אינטלקטואלים, כגון חידושים בחקר המוח או פילוסופיה של המדע, הופכים את עורם בחודשי יוני-יולי ומלמדים סטיילינג, עיצוב חלונות-ראווה ואיפור.

קניונים בכל הארץ מורידים מחירים כדי להנמיך פסיכולוגית רגשי אשמה נשיים, ובנוסף למבצעים ולסיילים הם גם יוצרים הגרלות ראוותניות עם פרסים אטרקטיביים לרוכשות בקניון בסכומים של כמה מאות שקלים ומעלה - מה שנקרא הצעה שאי-אפשר לסרב לה.

המשווקים הממשיכים עם אותו קו פסיכולוגי ולמדו להבחין שהאישה תנסה בשלב מסוים בתקופת המונדיאל להתחבר לצד הגברי הספורטיבי שלה, מבליטים גם מבצעים בחנויות הספורט ובמועדוני-הכושר.

ואם את עייפה, גבירתי, מכל השופינג והקורסים, הם ידאגו לך לספא מפנק במחיר מבצע, רק תבואי. וזה לא מסתיים בזה. יש ברים שמוכרים אלכוהול מוזל לנשים, מספרות שמציעות עיצוב שיער חדשני, רשתות ספרים שמקדמים ספרים נשיים בהנחה - והכול מתוכנן ומחושב ומיועד למגדר הנשי.

בתקופת המונדיאל, ישנה עננת כבדות הנוסכת על הזוגיות. הוא שקוע בטלוויזיה, את שקועה בבזבוזים, החיובים מצטברים, הכלים בכיור נערמים, והפיצוחים והבירות פזורים בכל החדר. תקופה לא פשוטה. אז מה יעשו המשווקים שלנו? להם יש פתרון לכל דבר - לרבות נופש ליחיד עבורך בחו"ל, הכול כלול, ואפילו טלוויזיה שלא משדרת מונדיאל, ובעיקר כמובן הרבה שופינג.

העניין הוא שאין קשר ישיר באמת בין מונדיאל לשופינג. ישנם דברים שנשים יכולות לעשות בתקופה שבה הגבר שלהן עבר לשלב הבטטה גם בלי לרוקן את חשבון הבנק. הן יכולות "להגשים את עצמן" ללא רכישות מיותרות. זהו זמן טוב לחוויות אחרות, למפגשי נשים, ללמידה עצמית, להגשמה אישית שאינה כרוכה בשליפת כרטיס האשראי.

מלבד כל אלה, קיימת אפשרות נחמדה נוספת, להשתלב במונדיאל ולהתחבר אליו וגם לבן הזוג בהתאם. אף פעם לא מאוחר מדי ללמוד למשל, שמונדיאל 2014 הוא הטורניר ה-20 במספר של אליפות העולם בכדורגל; ש-203 נבחרות לאומיות נרשמו למוקדמות המונדיאל והתחרו על 31 מקומות בטורניר; שברזיל הייתה המדינה היחידה שהגישה מועמדות לארח את המשחקים; ושארגנטינה לא מתמחה רק בבשר.