בגלל העיצומים: רשות המסים מעניקה הקלות לנישומים

הרשות נאלצת לדחות את מועד הדיווח והתשלום של מס הכנסה ומע"מ ל-19 ביוני

רשות המיסים  / צלם: אריאל ירוזלימסקי
רשות המיסים / צלם: אריאל ירוזלימסקי

העיצומים של עובדי רשות המסים מאלצים את הרשות לתת הקלות לציבור הנישומים המדווחים: אתמול (א'), שעות ספורות לאחר תחילת העיצומים, הודיעה רשות המסים על דחיית מועד דיווח ותשלום מס הכנסה ומע"מ ל-19 ביוני.

בהודעת רשות המסים צוין כי בשל שיבושים בשרותי המחשב ברשות, הנובעים מהעיצומים הננקטים על-ידי עובדי רשות המסים, ומתוך רצון טוב להקל על ציבור המייצגים והנישומים ולפנים משורת הדין, החליטה הנהלת רשות המסים לדחות את מועד הדיווח והתשלום של דוחות מע"מ, מקדמות וניכויים למס הכנסה ליום חמישי 19 ביוני.

היום (ב') בשעה 14:30 אמורים יושבי-ראש הוועדים ברשות המסים - יו"ר ועד עובדי מס הכנסה, ואדים אבנשטיין; יו"ר ועד עובדי שע"ם, דורון דודו; ויו"ר ועד עובדי מכס ומע"מ, רן סופר - להיפגש עם מנהל רשות המסים ועם נציגי האוצר בניסיון להגיע להסכמות לצורך סיום העיצומים. ואולם, בקרב יושבי-ראש הוועדים לא מגלים אופטימיות רבה ולא תולים תקוות בתוצאות הפגישה.

כפי שדווח אתמול ב"גלובס", עובדי רשות המסים פתחו אתמול בעיצומים חריפים, כחלק מהחרפת סכסוך העבודה ברשות שנמשך מזה כ-3 שנים. העיצומים נמשכים גם היום.

בין היתר, הושבתו מערכות המחשוב של הרשות בעקבות "תקלה", לא ניתנים אישורי מס לטאבו, ולא נפתחים תיקים במחלקת מיסוי מקרקעין (צעד שלמעשה משבית את כל עסקאות המקרקעין במדינה), אין קבלת קהל במשרדים ברחבי הארץ, לא מתקיימים מבצעים שתוכננו על-ידי "קומנדו מס", יחידות הביקורת לא יצאו לשטח לביצוע הביקורות בעסקים, חקירות פליליות מעוכבות, ועובדי הרשות שנדרשו להתייצב בימים אלה למתן עדות בבית המשפט לא יתייצבו כנדרש.

לעיצומים של עובדי רשות המסים - הכוללים את עובדי המחשוב של הרשות (שע"ם), עובדי המכס ועובדי מס הכנסה - יש משמעות רחבה על המשק, היות ומעבר להקפאת כל עסקאות המקרקעין בישראל והשבתת מערכת גביית המס במדינה, צפויים צעדי ההשבתה לגרום לשיבושים גם בפעילות בנמלים ובנתב"ג וכן שיבושים, עד כדי השבתה, של שחרור סחורות מיובאות.

עובדי רשות המסים פתחו בעיצומים על רקע דרישתם המרכזית לפתוח במשא-ומתן "אמיתי" - כהגדרתם - מול משרד האוצר והנהלת הרשות על הסכמי השכר שלהם, שלטענתם לא שונו מאז ראשית שנות ה-90.

ראשי הוועדים ברשות המסים - ועד מס הכנסה ומיסוי מקרקעין, ועד מכס ומע"מ וועד עובדי המחשוב ברשות המסים (שע"ם) - מבהירים כי אם לא יתנהל מולם משא-ומתן אמיתי, צפויות "הפתעות" במסגרת צעדי החרפת המאבק.