מנכ"ל דלק ישראל פורש; יעמוד בראש מיזם לשיווק גז?

אבי בן אסאייג: "עבורי הגיע הזמן לצאת לדרך חדשה ולבחון הזדמנויות עסקיות חדשות בקבוצה או מחוצה לה" ■ עלות העסקתו הצטברה ל-12 מיליון שקל ב-4 שנים

אבי בן אסאייג / צילום: לם וליץ
אבי בן אסאייג / צילום: לם וליץ

אחרי ארבע שנות כהונה כמנכ"ל דלק ישראל הודיע הבוקר אבי בן אסאייג על רצונו לסיים את התפקיד בסוף חודש ספטמבר הקרוב. בן אסאייג הודיע לדירקטוריון דלק ישראל, מקבוצת דלק שבשליטת יצחק תשובה, כי ימשיך בתפקיד עד סוף 2014 אם יתבקש, עד למינוי מנכ"ל חדש ותקופת חפיפה.

בן אסאייג מסר כי קיבל הצעה לשיווק גז טבעי בשותפות עם קבוצת דלק, וכי בחודשים הקרובים יבחן את פוטנציאל המיזם.

עלות העסקת בן אסאייג בדלק ישראל בארבע שנות כהונתו מצטברת ליותר מ-12 מיליון שקל - 5.5 מיליון שקל מהסכום תגמול מנייתי. בן אסאייג נהנה ממשכורת חודשית של 97 אלף שקל צמודה למדד ומתנאים נוספים, וב-2013 עמדה עלות העסקתו על 3.9 מיליון שקל.

בסוף חודש מאי אישרו בעלי מניות החברה מתן מענק של 778 אלף שקל לבן אסאייג, השווה לשמונה משכורות חודשיות שלו, בגין תוצאות החברה ב-2013.

בסיכום 2013 הציגה דלק ישראל זינוק של 74% ברווחיה, שהגיעו ל-36 מיליון שקל, וברבעון הראשון השנה הציגה רווח נקי של 28 מיליון שקל, לעומת רבעון הפסדי אשתקד.

בן אסאייג מסר היום, כי "לקראת סיום תפקידי אני יכול לומר בסיפוק רב שהיעדים שאותם הצבתי לעצמי ולחברה הושגו במלואם". בדלק ישראל ציינו היום, כי במהלך שנות כהונתו השלים בן אסאייג את התוכנית האסטרטגית שתכנן לדלק ישראל, שכללה את פיתוח רשת החנויות מנטה ושילוב רשת קפה ג'ו בתוכה, ביסוס נתחי השוק של החברה בתחום הדלקים, הקטנת החוב ושיפור הנזילות, הרחבת שירותי האנרגיה שדלק ישראל מספקת ושיפור בתוצאות.

בשבוע שעבר עדכנה דלק ישראל כי חתמה יחד עם דלק פטרוליום על הסכם מפורט וסופי עם קרן ההשקעות הבריטית TDR, למכירת מלוא החזקותיהן בחברת שיווק הדלקים וחנויות הנוחות דלק אירופה, תמורת 355 מיליון אירו, בנטרול חוב.