מניית היום בבורסה: קופצת 5% לאור אישור פטנט בארה"ב

משרד הפטנטים האמריקאי אישר את הפטנט של קולפלנט המגן על שיטות ייצור הקולגן האנושי בצמחים

יחיאל טל - מנכ"ל קולפלנט / צילום: איל יצהר
יחיאל טל - מנכ"ל קולפלנט / צילום: איל יצהר

מניית קולפלנט מזנקת היום (ב') בבורסה לאחר שמשרד הפטנטים בארה"ב אישר פטנט העוסק בשיטות ייצור הקולגן של החברה.

קולפלנט עוסקת בפיתוח וייצור מוצרים רפואיים על בסיס קולגן רקומביננטי אנושי. החברה הודיעה היום כי משרד הפטנטים האמריקאי אישר את הפטנט שלה המגן על שיטות ייצור הקולגן האנושי בצמחים. בכך מקבלת קולפלנט יתרון תחרותי ועסקי המעלה את פוטנציאל הערך הכלכלי של מוצריה טרם כניסתה לשיווק מוצריה בארה"ב.

"ארה"ב מהווה את אחד משוקי היעד האסטרטגיים של החברה ואנו רואים בחיזוק ובביסוס הקניין הרוחני בטריטוריה זו הישג משמעותי", מסר יחיאל טל, מנכ"ל קולפלנט. "אישור פטנט על שיטות ייצור הקולגן של קולפלנט, אשר מגיע בהמשך לאישור בארה"ב לפטנט המרכזי עליו נשענת טכנולוגיית קולפלנט, משמר לשנים ארוכות את מעמדנו כחברה היחידה בעולם שהינה בעלת היכולת לייצור קולגן אנושי בצמחים.

"אנו ממשיכים לעבות את פורטפוליו הפטנטים שלנו במספר טריטוריות על מנת לזכות ביתרון תחרותי עם הכניסה למכירות. במקביל, אנו נערכים לביצוע של ניסויים קליניים בשני מוצרים ראשונים, עם כוונה לתחילת מכירות בשנת 2015".

בנוסף לאישור משרד הפטנטים האמריקאי לפטנט על שיטות ייצור הקולגן בצמחים, לקולפלנט הוענקו אישורים לפנטנטים המגינים על טכנולוגיית הליבה של החברה, בארה"ב, במדינות האיחוד האירופי, סין, יפן, אוסטרליה, דרום-אפריקה, הודו, מקסיקו, ניו-זילנד, וסינגפור.

טכנולוגיית החברה מתבססת על ייצור קולגן אנושי (החלבון השכיח ביותר בגוף האדם) איכותי באמצעות הנדסה גנטית בצמחי טבק, בדרך של החדרת חמישה גנים אשר מצויים בכל רקמות גוף האדם אל הצמח. על בסיס הקולגן האנושי מפתחת החברה מגוון פתרונות רפואיים הכוללים, מוצר לטיפול בדלקות בגידים, ג'ל לטיפול בפצעים כרוניים בקרב חולי סכרת ובפצעים ניתוחיים, שתל לריפוי שברים בעצמות ועוד.