ההמלצות החמות: 5 מניות שיכולות לזנק עד 20%

המדדים המובילים בבורסה של קנדה מכים מתחילת השנה את וול סטריט ■ מהן המניות המומלצות להשקעה אצל השכנה של ארה"ב מצפון

בורסה / צילום: רויטרס
בורסה / צילום: רויטרס

בדרך כלל, כשחושבים על השקעות בשוק ההון באמריקה, המחשבה הראשונה היא לכיוון וול סטריט. שם נמצאות רוב החברות, המשקיעים המתוחכמים והאקשן. אבל מה בנוגע לבורסה של השכנה מצפון, קנדה?

המדדים המובילים בבורסה של טורונטו הניבו מתחילת השנה תשואות גבוהות יותר מהמדדים המובילים בוול סטריט: המדדים S&P/TSX ו-S&P/TSX 60 עלו ב-11.6% וב-10.8% בהתאמה, לעומת עליות של 2.4% ושל 5.8% בדאו ג'ונס וב-S&P 500 בהתאמה.

אילו מניות קנדיות מומלצות היום להשקעה? בבנק ההשקעות הדני Saxo Bank פרסמו בשבוע שעבר רשימה של 10 מניות מומלצות מצפון אמריקה - שלוש מהן מגיעות מקנדה, כולל המניה שנחשבת למומלצת ביותר באזור, על פי הבנק. גם במריל לינץ' ממליצים על שתי מניות קנדיות בהמלצת "קנייה", וכך גם בקרדיט סוויס ("תשואת יתר").

Eldorado Gold (סימול: ELD:CN)

שווי שוק: כ-5 מיליארד דולר קנדי

ממליץ: פיטר גרנרי, אסטרטג המניות הראשי, Saxo Bank

אלדורדו גולד היא חברת כריית זהב קנדית בעלת מכרות במספר מדינות בעולם. גרנרי צופה תשואה של 23% במניית החברה בתוך שנה - נתון מרשים אך עדיין נמוך מהקונצנזוס (34%), בשל אי-הוודאות. "רוב המשקיעים יופתעו לראות חברת כריית זהב בראש רשימת המומלצות שלנו, לאור הירידה בשיעור 33% במחירי הזהב מאז השיא ב-2011", כותב גרנרי. הוא מציין ש-54% מהכנסות החברה מגיעים מטורקיה ו-37% מסין, ועלויות הכרייה שלה תחרותיות מאוד ביחס למתחרות. כתוצאה מכך, שיעור ה-EBITDA (רווח בנטרול ריבית, מס, פחת והפחתות) שלה הוא 43%.

"המניה אינה זולה במיוחד, כשהיא נסחרת במכפיל EV/EBITDA של 10.1, קצת מעל הממוצע בשוק", מציין גרנרי. "התחזיות צופות שלא יהיה שינוי בהכנסות השנה, ולכן תזת ההשקעה בנויה על התייצבות מחירי הזהב, הגדלת הקיבולת והמשך ניהול העלויות - שמובילים לתשואה אטרקטיבית למשקיעים.

מניות קנדיות נוספות עליהן הוא ממליץ הן Yamana Gold (סימול: YRI:CN) ו-Penn West Petroleum (סימול: PWT:CN), ולהן הוא צופה תשואות של 20% ו-19% בהתאמה לשנה קדימה.

Telus (סימול: T:CN)

שווי שוק: 25.6 מיליארד דולר קנדי

ממליץ: גלן קמפבל, אנליסט מריל לינץ'

חברת טלוס היא ספקית התקשורת השנייה בגודלה בקנדה, עם פעילות בשוק הסלולר, בשוק הקווי ובתחום ה-Data. לפני כמה ימים ערכה החברה יום משקיעים, ולדברי קמפבל, "ההנהלה בטוחה בצמיחה גבוהה הן בשוק הקווי והן בסלולרי, שתתמוך בהגדלת הדיבידנד ביותר מ-10% החל מ-2016. מיקוד, ביצועים חזקים ותנאי שוק יציבים יוצרים לדעתנו רוח גבית למניה".

במריל לינץ' מסבירים את המלצת ה"קנייה" שלהם למניית טלוס: "אנו מאמינים שלטלוס יש פוטנציאל להגדיל באופן מתמשך את תזרים המזומנים שלה, הודות לביצועים החזקים ותמהיל ההכנסות שלה. טלוס צפויה להמשיך לזכות בנתחי שוק הן בשוק הקווי והן בסלולרי. המומנטום התפעולי והצמיחה בהכנסות שלה הם הטובים ביותר, בשני הסגמנטים שבהם היא פועלת".

Royal Bank of Canada (סימול: RY:CN)

שווי שוק: 108.5 מיליארד דולר קנדי

ממליץ: סטיב ת'ריולט, אנליסט מריל לינץ'

Royal Bank of Canada הוא הבנק הקנדי הגדול ביותר במונחי שווי שוק, עם 1,200 סניפים במדינה. במריל לינץ' מאמינים שמניית הבנק מתומחרת בשווי אטרקטיבי ביחס למתחרים, ומצפים מהמניה להיסחר בפרמיה לעומת קבוצת ההשוואה. "אנו סבורים שהבנק יציג תוצאות טובות ממה שצופים לו בשוק, וביצועיו בהקשר ליעילות ולהוצאות יהיו טובים מהממוצע בטווח הקצר והבינוני".

לאחר פרסום הדוחות הרבעוניים האחרונים, לפני מספר שבועות, העלה האנליסט את מחיר היעד שלו למניית הבנק בדולר קנדי אחד, ל-80 דולר - פרמיה של 6.3% על מחירה כיום. ההמלצה נותרה "קנייה". "מחיר היעד משקף פרמיה של 8% מול בנקים אחרים, לעומת 3% שהוא הממוצע ההיסטורי", כתב ת'ריולט. "הפרמיה מבוססת על ציפיותינו להמשך מומנטום חזק בשוק ההון בטווח הבינוני, ולדעתנו כי הבנק ממוצב היטב על מנת להציג ביצועים טובים".

CAE (סימול: CAE:CN)

שווי שוק: 3.8 מיליארד דולר קנדי

ממליץ: המזה מזרי, קרדיט סוויס

חברת CAE מפתחת סימולטורים וטכנולוגיות המשמשות לצורכי אימונים בתעשיית התעופה האזרחית והביטחונית. בקרדיט סוויס מזהים אפשרות להמשך התרחבות שולי הרווח של CAE בפעילות האזרחית שלה עוד במהלך שנת הכספים הנוכחית, ובהמשך גם בטווח הארוך יותר. במקביל, מציין האנליסט מזרי, כי עסקיה הביטחוניים של CAE יצמחו ב-4% בשנת הכספים 2015. "החברה מנסה להפוך יותר ויותר לחברת שירותים בתחום הצבאי או ספקית פתרונות", כותב מזרי, ומזכיר מספר שדרוגים של כלי טיס בצבאות ארה"ב וניו זילנד, שתומכים בפעילות CAE בתחום הביטחוני.

בקרדיט סוויס הורידו מעט את תחזיות הרווח לשנת 2015 ומצפים לרווח של 79 סנט אמריקאי למניה (7 סנט פחות מהתחזית הקודמת). ב-2016 הצפי הוא לצמיחה של 16.5% ברווח הנקי למניה. מחיר היעד למניה הוא 16 דולר קנדי - פרמיה של 11.3% על מחיר השוק.

Dollarama (סימול: DOL:CN)

שווי שוק: 6.2 מיליארד דולר קנדי

ממליץ: דיוויד הרטלי, קרדיט סוויס

חברת דולרמה מפעילה רשת קמעונאית זולה, עם כ-800 סניפים שבהם נמכרים המוצרים במחיר של 1-3 דולר לכל מוצר.

בשבוע שעבר פרסמה החברה את דוחות הרבעון הפיסקלי הראשון של שנת הכספים 2015, ובתגובה לדוחות העלו בקרדיט סוויס את תחזיות הרווח שלהם לשנת הכספים הנוכחית ולשנים הבאות.

הצפי המעודכן של קרדיט סוויס הוא לרווח נקי של 4.48 דולר אמריקאי למניה ב-2015, לעומת תחזית קודמת ל-4.32 דולר אמריקאי.

בשל שינויים בתנאי הסחר בין סין לקנדה, הנהלת החברה צופה עלייה בתעריפים של חלק ממוצריה שמגיעים מסין החל מינואר 2015.

האנליסט של הבנק השוויצרי מזכיר שישנן עוד השפעות שמובילות ל"רוח נגדית" שתפעל מול החברה בטווח הקרוב, והן עליית שכר המינימום והשפעת שערי חליפין.

עם זאת, הוא מציין: "אנו מרגישים נוח עם התחזיות שלנו לשולי EBIT של 18.3% ב-2015, בזכות התאמות הקשורות לפיחות, שהן חיוביות לחברה".

האנליסט מזכיר גם שאין שינוי בתוכניות החברה לפתוח 70-80 סניפים חדשים עוד השנה.