בריינסטורם גייסה 10.5 מיליון דולר בדיסקאונט של 15%

חברת תאי הגזע, הנסחרת בבורסת ה-OTC, תפעל לרישום מניותיה למסחר בבורסת נאסד"ק

בורסת נאסדק  וול סטריט / צלם בלומברג
בורסת נאסדק וול סטריט / צלם בלומברג

חברת תאי הגזע בריינסטורם סל , הנסחרת בבורסת ה-OTC, גייסה 10.5 מיליון דולר בהנפקה פרטית, והיא מתכננת להשתדרג לבורסה הראשית בנאסד"ק.

ההנפקה בוצעה לפי מחיר מניה של 0.25 דולר, דיסקאונט של 15% על מחיר המניה בשוק ב-30 הימים לפני ההנפקה. המחיר האפקטיבי בהנפקה נמוך יותר, אם לוקחים בחשבון אופציות שקיבלו המשקיעים, במחיר מימוש של 0.348 דולר.

בקופת החברה טרם ההנפקה ישנם כ-3 מיליון דולר, כך שההנפקה משפרת משמעותית את נזילות החברה, וגם מעידה על יכולתה לקבל את אמון המשקיעים.

לדברי החברה, בין המשקיעים נמצאות מספר קרנות מתחום הבריאות. את ההנפקה הוביל בית ההשקעות מקסים גרופ.

בשל הדיסקאונט, תגובת השוק להנפקה הייתה ירידה של 6.1% במחיר המניה, וכעת שוויה של החברה בשוק הוא 57 מיליון דולר.

נשיא בריינסטורם ובעל המניות הגדול בה הוא חיים ליבוביץ', בעלי חברת ACC, שהיה המשקיע הראשון ב"שמן" (ויצא ממנה טרם הירידות). ליבוביץ', המחזיק כ-20% בחברה אחרי ההנפקה, אף שימש עד לאחרונה כמנכ"ל בפועל של החברה, טרם גייסה את המנכ"ל האמריקאי טוני פיורינו.

בריינסטורם סל פיתחה טיפול בתאי גזע המיועד תחילה למחלת ניוון השרירים ALS, וכבר עבר בהצלחה ניסוי ראשוני בתחום, שבו נמצא הטיפול בטוח ונצפו רמזי יעילות. על בסיס זה יצאה החברה מוקדם מכפי שתכננה לניסוי שלב IIa (ניסוי יעילות ראשוני) במוצר, שממנו כבר הגיעו תוצאות ראשוניות טובות.

החברה מפתחת את המוצר גם לפרקינסון, ולאחרונה החלה לבדוק אותו לתחום האוטיזם. המוצר מבוסס על תאי גזע המופקים ממח העצם של החולה, ממוינים לתאי עצב בתוך קוקטייל ייחודי שפיתחה החברה, ואז מוזרקים לנוזל השדרה של החולה, בתקווה כי יפרישו חומרים המונעים דלקת, מגינים על תאים קיימים וגם מעודדים התחדשות של תאי עצב במקומות שבהם אלה נפגעו.

אינטק סיימה את הגישור לשלב III

חברת אינטק פארמה, המפתחת את "גלולת האקורדיון" המשפרת ספיגה של תרופות במעי, השלימה סדרה של ניסויי בטיחות הדרושים לה כדי להתקדם לשלב III בגלולת אקורדיון המכילה תרופה לפרקינסון. זהו המוצר המוביל של החברה.

ניסוי הבטיחות, שנערך על פי דרישת ה-FDA, מנהל המזון והתרופות האמריקאי, עיכב את כניסתה של החברה לניסוי בקרוב לשנה, אם כי את התקופה הזו גם ניצלה החברה כדי לייצר את המוצר באיכות המתאימה לניסוי קליני שלב III.

את המוצר המוגמר, את פרוטוקול הניסוי שלב III המתוכנן ואת תוצאות הניסוי הנוכחי, מתכוונת החברה להגיש ל-FDA באוגוסט הקרוב.

החברה מקווה לקבל תוך כמה חודשים מהמועד הזה אישור להתחיל בניסוי שלב III במסלול המקוצר לאישור תרופות מסלול 505b2.

בעקבות ההודעה עלתה מניית החברה ב-2.7%, והחברה נסחרת לפי שווי של 162 מיליון שקל בבורסה של תל אביב.