חוזה החולצה של אנדי מארי: 4.5 מיליון ליש"ט

הטניסאי יפרסם על מדי המשחק שלו את ענקית הפנסיה; ההסכם יחליף את זה שיש לסקוטי עם הרויאל בנק אוף סקוטלנד (1.5 מיליון ליש"ט בשנה)

אנדי מארי / צלם: רויטרס
אנדי מארי / צלם: רויטרס

הזכייה של אנדי מארי בווימבלדון ב-2013 ששברה בצורת בריטית של 77 שנים ללא זכייה בטורניר הגראנד סלאם הלונדוני, שדרגה באופן משמעותי את ההכנסות המסחריות שלו. ההסכם האחרון עליו חתם הטניסאי הסקוטי הוא הסכם חסות חולצה עם ענקית הפנסיה Standard Life, שתשלם לו 4.5 מיליון ליש"ט בתמורה ללוגו של החברה שיופיע על השרוול של מדי המשחק שלו.

ההסכם הוא לשלוש שנים (1.5 מיליון ליש"ט לשנה), והוא מחליף את ההסכם הקודם שמארי החזיק, עם רויאל בנק אוף סקוטלנד שמוערך במיליון ליש"ט בשנה.

למארי, למרות הפוטנציאל המסחרי, אין שורה ארוכה יחסית של ספונסרים. הוא מחזיק בהסכמים מסחריים עם אדידס, חברת השעונים השווייצרית ראדו, ואת יצרנית המחבטים הד. ההסכם החמש-שנתי עם אדידס צפוי להסתיים בקרוב, וההערכות הן שכדי למנוע ממארי לעבור לנייקי תצטרך אדידס להקפיץ באופן משמעותי את ההסכם.

לפני כשנה הסכימו ב-ATP להגדיל את כמות המפרסמים המותרת על בגדי המשחק של הטניסאים, ובנוסף להגדיל את השטח של החסות. נכון להיום מותר לכל טניסאי שני ספונסרים על השרוול, אחד בכל צד, בגודל שלא יעלה על 6 על 6 אינץ'. בנוסף מותרות שתי חסויות על כובע המשחק, אחת מהן חייבת להיות חברת המחבטים של השחקן או ספונסר הלבוש הרשמי (נייקי, אדידס וכו').

על-פי החוקים החדשים מותר לשחקנים גם לפרסם שתי חברות מסחריות על חזית החולצה (לוגו קטן בלבד) ובנוסף חסות על גב החולצה שמחויבת להיות אחת מנותנות החסות הרשמיות של ה-ATP.