טיפה בים: רשות המים מפחיתה את התעריפים ב-0.14%

כך יופחתו תעריפי המים ב-5.25% ב-2014, אחרי זינוק של 25% בשנים קודמות

אלכס קושניר / צילום: רוני שיצר
אלכס קושניר / צילום: רוני שיצר

תעריפי המים יופחתו ב-0.14% בחודש יולי - כך הודיעה היום (ד') רשות המים.

הפחתה זו מצטרפת להפחתה הקודמת בתעריפי המים לצרכנים ביתיים בכ-5.1% (ריאלית) שהתרחשה בחודש ינואר, כך שבשנת 2014 הוקטן התעריף ב-5.25%.

נזכיר כי בשנים קודמות (2010-2013) נרשמה עלייה מצטברת של כ-25% במחירי המים.

"התחזקות והתייצבות המגמה של הקטנת תעריפי המים מתאפשרת בעקבות מאמצי ההתייעלות בכל מרכיבי משק המים", מסרה רשות המים. "רשות המים ממשיכה לפעול בנחישות להתייעלות כוללת במשק המים והביוב, במטרה להוביל להפחתה נוספת בתעריפי המים המתעדכנים פעמיים בשנה (בינואר וביולי)".

מנהל רשות המים ויו"ר המועצה, אלכסנדר קושניר, מסר כי "מגמת הורדת תעריפי המים נמשכת. רשות המים, בתאום עם כל גורמי הממשלה, מגבירים את המאמצים להתייעלות בכל מרכיבי משק המים ולהקטנת הסיבסודים הצולבים, אשר יובילו להקטנה נוספת של העלויות במשק המים, וכתוצאה מכך גם להקטנה נוספת של התעריף לצרכן".

מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום (אבו) וילן, מסר בתגובה: "אנחנו מברכים על הרצון של רשות המים להוזיל את עלויות המים, אך הוזלה של פחות מ-0.2% לצרכן הפרטי, ודרישה הזויה להעלאה של 50% לחקלאות, הן בבחינת יד ימין נותנת ויד שמאל לוקחת, שכן העלאת תעריף המים לחקלאים תעלה בצורה ישירה ודרסטית את מחירי התוצרת החקלאית - הירקות והפירות, והפגיעה בכיס הצרכן תהיה גבוהה הרבה יותר".