הטיפ היומי: מניה מתחום הרכב שצפויה לזנק ב-40%

חברת טרוקאר מפשטת את תהליך הקנייה של רכב ועוזרת למשתמשים בה לחסוך כסף וזמן ■ בג'יי.פי מורגן מתחילים לסקר את המניה בהמלצת "תשואת יתר" ובמחיר יעד של 19 דולר

חברת TrueCar  / צילום: מתוך אתר החברה
חברת TrueCar / צילום: מתוך אתר החברה

חברת TrueCar מפעילה פלטפורמה אינטרנטית שנועדה לקשר בין רוכשי כלי רכב לסוכנויות מכירות בתחום. החברה הונפקה לראשונה בנאסד"ק (סימול: TRUE) באמצע מאי, לפי מחיר מניה של 9 דולר, שנמוך בשליש מהמחיר הנוכחי. שווי השוק של החברה הוא כ-980 מיליון דולר.

טרוקאר פועלת עם למעלה מ-7,000 סוכני רכב, ומאז הקמתה בשנת 2005 נרכשו דרכה 1.2 מיליון מכוניות. אנחנו מאמינים שהחברה מפשטת את תהליך הקנייה של רכב ועוזרת למשתמשים בה לחסוך כסף וזמן.

לדעתנו, ההתמקדות של החברה במידע ובניתוח המידע ומגוון המקורות שיש לה, מבדלים אותה מהמתחרים שלה.

אנחנו מעודדים מנתח השוק הקטן אך הצומח שיש לה בשוק גדול (נתח של 3.2% מהמכוניות החדשות בארה"ב ברבעון הראשון של 2014 לעומת 1.8% ברבעון הראשון של 2013).

אנו מעודדים גם ממנועי הצמיחה החדשים הכוללים מוצרים פיננסיים שהיא מציעה, כגון הלוואות לרכישת רכב וליסינג, פעילות בשוק הסלולר, חדירה לשוק המכוניות המשומשות ומיזמי OEM.

תעשיית כלי הרכב בארה"ב, נזכיר, היא מהסגמנטים הגדולים בכלכלה האמריקאית - 15.5 מיליון כלי רכב חדשים שנמכרו ב-2013 משקפים שווי של כ-500 מיליארד דולר, וכ-40 מיליון כלי כלי רכב משומשים משקפים כ-400 מיליארד דולר.

למרות הצמיחה, נתח השוק של טרוקאר עדיין קטן. לדעתנו, החברה מציעה ערך למשתמשים, לסוכנים ולשותפים שלה.

המשתמשים נהנים משקיפות במחיר, הסוכנים זוכים לקבל לקוחות שמוכנים לביצוע העסקה ותהליך יעיל יותר, והשותפים יכולים להציע שירותים משלימים ללקוחות.

הסיכונים הכרוכים בהשקעה במניה כוללים, בין היתר, את הצורך של החברה להגדיל את הוצאות הפרסום שלה, הצורך הקריטי בשימור היחסים עם הסוכנים, הרגולציה בשוק הרכב והשפעות מקרו כלכליות.

אנחנו חושבים שמניית טרוקאר נסחרת במחיר אטרקטיבי, ומתחילים לסקר אותה בהמלצת "תשואת יתר". על בסיס מודל DCF ולפי מכפיל 5.8 להכנסות הצפויות ב-2015, מחיר היעד שלנו למניה הוא 19 דולר - פרמיה של כ-40% על מחיר השוק.

מחלקת המחקר, ג'יי.פי מורגן