חילוקי דעות בקרב המו"לים לגבי הצעת התספורת של סטימצקי

גורם בענף: "הצעת הרוכשים - לתספורת של 30% ופריסת החוב עד סוף השנה - חצופה. הם באו לעשות סיבוב קל על חשבון המו"לים" ■ מנגד, בכנרת זמורה מסכימים לתנאים: "חשוב שהרשת לא תיכנס להקפאת הליכים או כינוס"

סטימצקי / צילום: איל יצהר
סטימצקי / צילום: איל יצהר

ביום לאחר חתימת עסקת המכירה של רשת הספרים סטימצקי לקבוצת המשקיעים בראשות יפית גרינברג (ג. יפית), מתקרב לסיומו סבב השיחות עם המו"לים לגבי הצעת הרוכשים לתספורת ופריסת החוב כלפיהם מהזמן האחרון, כולל התשלום מחר על מחצית מחודש מארס.

כפי הנראה, המו"לים חלוקים ביניהם לגבי התשובה שיתנו לסטימצקי, ואחד מהם העריך היום (ה') כי ההצעה שניתנה, לתספורת של 30% ופריסת החוב עד סוף השנה, היא תחילתו של משא-ומתן ולא הצעה סופית.

גורם בענף שיצא מהפגישה היה חריף בהתנגדותו להצעות שהונחו בפניו. לדבריו, "ההצעה שלהם פשוט חצופה. אם הם היו מציעים הצעה סבירה עם בטוחות סבירות, אני בטוח שרוב המו"לים היו משתפים פעולה בשמחה, כי הרי כולם במצוקה וכבר משוועים לפתרון.

"הבעיה היא שהם באו לעשות סיבוב קל על חשבון המו"לים. לפי הצעתם, בקרוב יקרוס כל העסק, ואז הם שוב יבואו למו"לים ויבקשו תספורת נוספת ופריסה של נוספת. הם לא רציניים ומזלזלים באינטליגנציה של המו"לים".

מנגד, מנהלי הוצאת כנרת זמורה יצאו מהפגישה כשהם מביעים הסכמה לתנאים שהוצעו: "חשוב שהרשת לא תיכנס להקפאת הליכים או כינוס, וחשוב שהרוכשים החדשים יצליחו ויעברו את המשבר. אין חלופה טובה יותר, וכדאי לענף, לכולנו, שהם יצליחו, גם כשיש מחיר שעלינו לשלם על כך".