עיצומים בתרכובות הברום: "ההנהלה מחלישה את העובדים"

בוועד העובדים של החברה טוענים כי ההנהלה נוקטת בפעולות חד צדדיות ■ כיל בתגובה: "אין סיבה לעיצומים נוכח שיחות קבועות ושקופות עם הוועדים בדבר התייעלות מתחייבת"

מפעל כיל / צילום: איל יצהר
מפעל כיל / צילום: איל יצהר

ועד העובדים בתרכובות הברום שמקבוצת כיל פתח היום (א') בעיצומים והורה על עצירת פרויקטים והוצאת משלוחים של תוצרת ללקוחות. בוועד אמרו כי שיבושים העבודה יימשכו עד להודעה חדשה והסבירו אותם ב"חוסר שיתוף פעולה מצד ההנהלה במשא ומתן שהיא מקיימת מול ועד העובדים". בוועד הוסיפו וטענו כי הנהלת החברה נוקטת בפעולות חד צדדיות ומסרבת לאייש תקנים של עובדים שמועסקים מתוקף הסכם קיבוצי ומאידך, מרחיבה קליטה של עובדים בכירים על בסיס של חוזה אישי.

יו"ר ועד עובדי תרכובות הברום, אבנר בן סניור טען היום כי "הנהלת החברה פועלת ללא הפסק להחלשת כוחם של העובדים המועסקים על בסיס הסכם קיבוצי - ומנסה לגייס עובדים בהסכם אישי כדי שיוכלו להמשיך ולעבוד בעתיד גם אם תהיה שביתה בעקבות תכניות ההנהלה לפטר עובדים".

בן סניור תקף את הנהלת כיל (כימיקלים לישראל) וטען כי בעוד שהיא מסבירה את צרכי ההתייעלות שלה במצב הקשה השורר בשוק העולמי- היא ממשיכה לנהוג בפזרנות: "זו זעקת הקוזאק", אמר והוסיף: "החברה מוציאה עשרות מכרזים לעובדים בכירים, מחליפה להם את מכוניות הפאר וממשיכה לבזבז מיליונים. עולם כמנהגו נוהג", טען.

בוועד עובדים הברום דורשים מהנהלת כיל למלא תקנים נדרשים של עובדים המועסקים במסגרת הסכם קיבוצים; הפסקת גיוס עובדים על בסיס חוזה אישי והפסקת ההתקשרות עם חברות קבלניות- על חשבון עובדי החברה.

יוזכר כי בשבוע שעבר גם עובדי מפעלי ים המלח פתחו בעיצומים- בטענה שהנהלת כיל נוקטת בצעדים חד צדדים חרף המו"מ שהיא מקיימת עם הוועד בנוגע ליישום תכנית ההתייעלות בחברה.

מכיל נמסר בתגובה: "אין סיבה לעיצומים נוכח שיחות קבועות ושקופות עם הוועדים בדבר התייעלות מתחייבת, שנובעת מהרעה משמעותית בסביבה העסקית, התגברות התחרות והגזרות שהממשלה הטילה ומתכננת להטיל על כיל".