צעד ראשון להקמת ליגת פיתוח ב-NFL?

ליגת פוטבול חדשה שתקרא FXFL, תשמש כפלטפורמה לשחקנים שלא מצליחים להשתלב במקצוענים; יוקמו שש קבוצות; השכר: 1,000 ד' לשבוע

סיאטל סיהוקס NFL / צילום: רויטרס
סיאטל סיהוקס NFL / צילום: רויטרס

הקושי של שחקנים להשתלב בליגת ה-NFL היוקרתית, יביא להקמתה של ליגת פיתוח חדשה לפוטבול. הליגה תיקרא Fall Experimental Football League (או בקיצור FXFL), והיא תצא לדרך באוקטובר הקרוב במקביל לפתיחת עונת ה-NFL.

בעונת ההשקה שלה תכיל הליגה שש קבוצות: בניו יורק (ניו יורק), בוסטון (מסצ'וסטס), אוסטין (טקסס), פורטלנד (אורגון), אומהה (נברסקה) ופלורידה. העיר שבה תשחק הקבוצה מפלורידה עדיין לא נקבעה.

כל קבוצה תכיל סגל של 40 שחקנים, כאשר השכר לשחקן יעמוד על מקסימום 1,000 דולר לשבוע. כל אחת מקבוצות הליגה תשחק שישה משחקים בסך הכל, והמשחקים ייערכו באצטדיוני בייסבול.שיוכשרו לצורך כך.

שתי ליגות מקצועניות שמחזיקות בליגת פיתוח בארה"ב הן ה-NBA וה-MLB. בליגת ה-NBA נחשבת ליגת הפיתוח בשנים האחרונות להצלחה גדולה מאוד. היא התרחבה ל-18 קבוצות, ולא מעט שחקנים מנויידים מה-NBA לליגת הפיתוח (ולהיפך) במהלך העונה.

עם זאת, ליגת הפיתוח של הפוטבול לא תהייה שייכת ל-NFL או לקבוצות המקצועניות. אבל המטרה של הקבוצות תהיה דומה לזו של ליגות הפיתוח האחרות: היא תהווה פלטפורמה לדקות משחק וטחשיפה, לשחקנים שמתקשים להשיג מקום במקצוענים, בתקווה שקבוצות ה-NFL ימצאו בהם עניין בשלב זה או אחר.