תיק ההשקעות והמניות המומלצות של ירון גורדון מאפסילון

גורדון, מנהל השקעות באפסילון, מעדיף את שוקי המניות בארה"ב ובאירופה, ואת שוק האג"ח המקומי

ירון גורדון / צילום: תמר מצפי
ירון גורדון / צילום: תמר מצפי

על רקע סביבת הריבית הנמוכה בעולם, ורמות השיא בהן נסחרים מדד המעו"ף ומדדים רבים נוספים ברחבי הגלובוס, בבית ההשקעות אפסילון סבורים כי "בבחינה של תיק השקעות אופטימלי, נשים דגש על שני פרמטרים מרכזיים: סביבת המאקרו והתמחור היחסי של הנכסים הפיננסיים".

מנהל ההשקעות ירון גורדון מתייחס לסביבת המאקרו בישראל, ואומר כי "המשק המקומי צלח את המשבר הפיננסי של סוף העשור הקודם בצורה טובה, הודות למינוף נמוך של הצרכן המקומי בתחילת המשבר, וחוסן יחסי של המערכת הפיננסית". עם זאת לדבריו, "כיום המינוף כבר לא נמוך כל כך, והאשראי קצת יותר בררני, ולכן כוח הקנייה של הצרכן הפרטי נחלש, מה שמאלץ את הממשלה לנקוט מדיניות מכוונת תחרות והורדת מחירים".

במבט קדימה, גורדון מעריך כי "בחודשים הקרובים יחטיא ככל הנראה בנק ישראל את מדיניות יעד המחירים, כאשר האינפלציה הנמדדת ב-12 החודשים האחרונים תרד מתחת ל-1%".

להערכתו, "סביבת הריביות הנמוכה בשווקים המפותחים תמשיך ללוות אותנו בשנים הקרובות, כאשר תיתכן העלאת ריבית בשנה הקרובה בארה"ב, אך קצב ההעלאות יהיה נמוך מאוד".

במבט על המתרחש בעולם, אומר גורדון כי "ארה"ב מתאוששת, ואינדיקציות לכך מגיעות משוקי הדיור והעבודה. בצריכה הפרטית ניתן לראות התאוששות הנתמכת בהתרחבות האשראי לצרכן, מבלי שמורגשים לחצים לעליית שכר".

לגבי אירופה, גורדון מציין כי הכלכלה שם "מגלה סימני התאוששות אך צומחת בקצב נמוך, עם אינפלציה נמוכה מאוד ואבטלה גבוהה שלא מראה סימני שיפור משמעותיים. לאחרונה ביצע הבנק המרכזי האירופי הרחבה מוניטארית נוספת, במטרה לעודד את הבנקים המסחריים ברחבי הגוש להגדיל את האשראי למשקי בית ולעסקים".

באשר לשווקים המתפתחים, אלה "חוו בשנה האחרונה בריחה של הון זר, מה שיצר עלייה מסוימת באינפלציה והעלאות ריבית. בחודשים האחרונים אנו רואים בלימה של האינפלציה, והתעניינות מחודשת של משקיעים זרים בשווקים המתעוררים".

בארץ - מניות הבנקים וסקטור הגז

גורדון מתייחס לסוגיית התמחור, ומציין כי "ברמת שוק המניות, ארה"ב ואירופה ימשיכו להיות השווקים המועדפים. הסיבה לכך היא שיפור כלכלי מסוים והיעדר לחצי מחירים". עם זאת, הוא מדגיש כי "אין ספק שרמות המחירים כבר אינן זולות".

בזירה המקומית, ענפי הפעילות המועדפים על אפסילון הם הבנקים, בדגש על מניות הפועלים והבינלאומי, וסקטור הגז, בו הם מזהים פוטנציאל בשותפות אבנר.

גורדון מזכיר מספר מניות ספציפיות נוספות, בהן יצרנית האלומיניום קליל, על רקע צמיחת שוק המגורים בארץ; חברת נובה, בזכות טכנולוגיה מובילה בענף צומח; אפריקה נכסים, הודות לתהליך מואץ של פיתוח נכסים; וחברת הנדל"ן המניב אמות, בזכות סיכון נמוך ותשואת דיבידנד מספקת.

בעניין שוק החוב, לדברי גורדון "השוק הקונצרני בישראל לא מתמחר סיכון בכלל. מחסור ההנפקות בשוק הקונצרני, מול זרימת כספים מאסיבית לקרנות הנאמנות, תומכים במגמה זו".

עוד הוא מציין, כי "החזקה באפיק הקונצרני צריכה להיעשות בצורה סלקטיבית. סביבת הריביות הנמוכה תמשיך לתמוך בשוק האג"ח, ואלמנט התמחור גורם לנו בימים אלה להעדיף את שוק האג"ח בישראל ובארה"ב על פני אירופה". מבין שלושה שוקי אג"ח אלה, ההעדפה של גורדון היא לשוק המקומי, "לאור סביבת אינפלציה נמוכה מאוד, מחסור בהנפקות אג"ח חדשות ותוואי של גירעון פוחת".

בשוק האמריקאי, ענפי ההשקעה המועדפים על אפסילון הם תחומי הבריאות - בשל גידול בתוחלת החיים ובצריכת תרופות במדינות המתפתחות", והטכנולוגיה, כאשר "פוטנציאל הצמיחה בחלק לא מבוטל מהחברות בסקטור עדיין גבוה".

* הכותבים במדור "תיק אישי" עשויים להשקיע בניירות ערך, לרבות אלו שמוזכרים בו. הדברים אינם מהווים ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם, ו/או תחליף לכך

ההמלצות של ירון גורדון
 ההמלצות של ירון גורדון

תיק ההשקעות של ירון גורדון
 תיק ההשקעות של ירון גורדון