הטיפ היומי: קבלו מניה שיכולה לזנק ב-32%

סיטי ממליץ לקנות את XPO ומאמין שהיא "ממוצבת היטב להשיג צמיחה"

חברת XPO logistics / צילום: מתוך אתר החברה
חברת XPO logistics / צילום: מתוך אתר החברה

חברת XPO Logistics נסחרת בבורסת ניו יורק (סימול: XPO) לפי שווי שוק של כ-1.4 מיליארד דולר. החברה מספקת שירותים לוגיסטיים בעיקר בצפון אמריקה, וביניהם העברת משלוחים באוויר, בים וביבשה וכן שירותי אחסנה.

למרות שהביקוש לתובלה אווירית נמצא כיום ברמה נמוכה מהממוצע, על רקע המחזוריות הכלכלית, אנחנו מאמינים ש-XPO ממוצבת היטב להשיג צמיחה. מה שיתמוך בצמיחה הוא גם השיפור במגמות בתחום התובלה בטווח הקרוב. לאור גודלה הקטן יחסית של החברה, ועל רקע השוק המפוצל, אנחנו מאמינים ש-XPO יכולה להשיג צמיחה של מעל 75% בהכנסות נטו שלה עד שנת 2017, תוך שהיא מיישמת אסטרטגיה יעילה של קונסולידציה וצמיחה אורגנית.

על רקע הפיצול הגדול בשוק, שבו למעלה מ-21 אלף סוכנים (ברוקרים), אשר רבים מהם שחקנים קטנים שעשויים לעזוב את השוק, אנו מציינים גם שלמנכ"ל XPO יש ניסיון מוכח בביצוע מהלכי קונסולידציה בתפקידים קודמים שביצע (בתעשיות אחרות).

XPO השלימה באחרונה את רכישת חברת Pacer תמורת 335 מיליון דולר במזומן. באמצעות הרכישה XPO מקבלת חשיפה לשוק צומח, וכן יחסים קיימים עם לקוחות, הממצבים אותה בעמדה ייחודית בשוק שבו היא פועלת.

הסיכונים בהשקעה במניה כוללים את המחזוריות בתעשייה, סיכונים שקשורים לביצוע רכישות, לחץ על שולי הרווח בתחום התובלה האווירית ותלות בצדדים שלישיים.

אנחנו מתחילים לסקר את מניית XPO בהמלצת "קנייה", ומציבים לה מחיר יעד של 35 דולר, שמשקף פרמיה של כ-32% על מחירה הנוכחי. מחיר היעד שלנו למניה מבוסס על מודל DCF ושימוש במכפיל רווח של 21 על הרווח (המנורמל) הצפוי בשנת 2015. להערכתנו, XPO מייצגת הזדמנות צמיחה משכנעת.

* נכתב ע"י מחלקת המחקר של סיטי

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם