הדולר היציג נפל ל-3.43 ש'; "התערבות ב"י לא תבלום הסחף"

הדולר ירד ב-0.25% ■ האירו היציג נחלש בכ-0.2% ונקבע על 4.673 שקלים ■ אתמול פורסם כי כלכלת ארה"ב התכווצה ב-2.9% ברבעון הראשון

כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס
כלכלה, דולרים מטבע חוץ מטח / צלם: רויטרס

שלושה ימים לאחר שבנק יישראל החליט להותיר את הריבית על כנה ברמה של 0.75%, הדולר ממשיך לאבד גובה ושערו היציג נקבע היום (ה') על ירידה של כ-0.25% ל-3.432 שקלים, שפל של כ-3 שנים. גם האירו המשיך להחלש מול המטבע המקומי, ושערו היציג נקבע על 4.673 שקלים, ירידה של כ-0.2%. בעולם, האירו/דולר נסחר ביציבות סביב 1.36 דולרים לאירו.

המסחר בבורסות אסיה נחתם בעליות היום, וכך גם המסחר בבורסות אירופה. זאת לאחר נעילה חיובית בוול סטריט ולמרות שנתון הצמיחה שפורסם אתמול הצביע על כך שכלכלת ארה"ב התכווצה ב-2.9% ברבעון הראשון.

מוקדם יותר השבוע ביצעה היחידה לניהול החוב באגף החשב הכללי במשרד האוצר שתי עסקאות גידור מסוג דולר-שקל בהיקף של 150 מיליון דולר על החוב במטבע חוץ. באוצר מציינים כי עסקה זו בוצעה כחלק ממדיניות הגידור של החשב הכללי במטרה לצמצם את החשיפה לשינויים בשערי מטבע חוץ.

ב-FXCM ישראל מציינים היום כי "במומנטום העולמי השלילי נגד הדולר, גם התערבות של בנק ישראל לא תבלום את הסחף. למרות שהמניות בוול-סטריט נפנפו את נתוני הצמיחה, הדולר הגיב רע ונחלש למול כל המייג'ורס. הנתונים רק מחזקים את ההערכה שהבנק הפדרלי יותיר את הריבית ברמת האפס עד המחצית השנייה של 2015 לפחות. התבטאות אמש של חבר בכיר בפד חיזקה את ההערכה הזו, וכשזו תחזית הריבית הדולר לא יוכל להתאושש, לא למול יתר המטבעות המרכזיים ולא למול השקל".