מלחמת הטייקונים: מרדוק וברלוסקוני ישלמו 945 מ' אירו לזכויות הסרייה A

סקיי איטליה (מרדוק) ומדיהסט (ברלוסקוני) זכו במכרז לשידור הליגה האיטלקית לעונות 2015/16-2017/18

אנדראה פירלו ואנגלו אוגבונה כוכבי יובנטוס / צילום : רויטרס
אנדראה פירלו ואנגלו אוגבונה כוכבי יובנטוס / צילום : רויטרס

המלחמה הגדולה על מכירת שידורי הסרייה A האיטלקית הסתיימה, אחרי ששני טייקוני התקשורת - רופרט מרדוק וסילביו ברלוסקוני - הצליחו לשים יד על הזכויות לשלוש עונות המשחקים 2015/16-2017/18. מדובר על שידור המשחקים באיטליה.

סקיי איטליה (Sky Italia) שבבעלות מרדוק, ומדיהסט (Mediaset) שבבעלות ראש ממשלת איטליה לשעבר ברלוסקוני, ישלמו לחברת השיווק אינפרונט שמחזיקה בזכויות סכום של 945 מיליון אירו לעונת המשחקים הראשונה, על פי החלוקה הבאה: סקיי, שזכתה בזכות לשדר את כל 380 המשחקים במהלך העונה, תשלם 572 מיליון אירו; מדיהסט תסתפק בחבילה הכוללת 248 משחקים ותשלם 373 מיליון אירו.

יש לציין כי הסכום שיובטח עבור כלל הזכויות צפוי להיות גבוה יותר, מאחר ולא כל החבילות נמכרו: עדיין נותרו למכירה משחקי הגביע, הסופר-קאפ האיטלקי ותקצירי המשחקים. בתקשורת האיטלקית מעריכים כי הסכום הכולל שתשיג אינפרונט יעמוד על כ-1.2 מיליון אירו בממוצע לעונה.

מלבד קבוצות הליגה האיטלקית שייהנו מהעלייה במחירי הזכויות, מי שתגזור קופון נאה היא חברת אינפרונט שמנהלת את הליך המכרז עבור מינהלת הליגה האיטלקית. לפני מספר חודשים רכשה אינפרונט את הזכויות, בעסקה במסגרתה התחייבה "להביא" בכל אחת משלוש העונות 2015/16-2017/18 סכום מינימום של 980 מיליון אירו. במידה והיא מצליחה להשיג סכום גבוה יותר, כמקובל בעסקאות כגון אלו מתקיים מנגנון חלוקת הכנסות בין אינפרונט לבין מינהלת הליגה האיטלקית לגבי הסכום הנוסף.