הטיפ היומי: מניה עם שילוב אטרקטיבי של צמיחה וערך

לאומי שוקי הון: מתחילים לסקר את פוקס במחיר יעד של 104 שקל, פרמיה של כ-20% על מחירה הנוכחי, ובהמלצת "תשואת יתר"

הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי
הראל ויזל / צילום: אמיר מאירי

חברת האופנה פוקס נסחרת בת"א בשווי של כ-1.1 מיליארד שקל. פוקס היא קבוצת רשתות אופנה ואופנת הבית הגדולה בישראל. היא מעצבת ומשווקת ביגוד בייסיק, ובשנים האחרונות נכנסה לשווקים חדשים, כגון אופנת הבית, והרחיבה את מספר המותגים שלה.

למרות הגידול המרשים של הקבוצה, יש הזדמנויות צמיחה משמעותיות בקטגוריות שבהן היא לא נמצאת, כגון ביגוד ספורט.

שוק האופנה הישראלי צמח בקצב שנתי ממוצע של 3.5% בעשור האחרון. שיעורי הצמיחה בטווח הארוך צפויים להישאר חזקים לאור הצמיחה הכלכלית, הגידול באוכלוסייה והחלק היחסי הנמוך יחסית של הוצאות על ביגוד והנעלה מסך הצריכה הפרטית.

כמו בכלכלות מפותחות רבות, התעשייה נשלטת יותר ויותר ע"י רשתות קמעונאיות. כניסת המתחרים הבינלאומיים, בהם H&M ו-Forever 21, הגדילה את התחרות. לאור הגידול החד בהוצאות התפעוליות, הגודל הפך להיות קריטי להצלחה.

לדעתנו, פוקס יצרה איזון טוב בין עיצוב לתמחור נגיש, וזה מאפשר לה לגדול בנתח שוק וליהנות מצמיחה מואצת, חרף התנאים המאתגרים. בין 2010-2013 הכנסות הקבוצה עלו ב-40%, והרווח הנקי זינק ב-60%. הצלחת החברה מעניקה לה יתרון משמעותי, והיתרון לגודל מאפשר לה להוריד הוצאות, להביא מותגים חדשים ולהתמודד באופן מוצלח מול המותגים הבינלאומיים המוזלים.

לפי הערכת השווי שלנו, המניה נסחרת בדיסקאונט למחיר הכלכלי, משלוש סיבות: ראשית, לאחר שהשלימה תשואה של 1,279% תוך 5 שנים, המשקיעים מימשו רווחים; שנית, הטווח הקצר מאתגר, 2014-2015 יהיו קשות לקמעונאות, על רקע חולשה כלכלית וצרכנות קפדנית; שלישית, פוקס נסחרת בפרמיה ביחס לגולף וקסטרו.

הדגש שלנו הוא על הטווח הארוך, והוא נראה לנו טוב. אנו מאמינים שבשוק האופנה בישראל החזקים ימשיכו להתחזק, ולפוקס יש תכניות התרחבות אגרסיביות.

האפסייד במניה משמעותי בהתחשב ברמות התמחור, במיוחד לחברה איכותית עם הצלחה מוכחת ומאזן איתן. פוקס מציעה שילוב אטרקטיבי של צמיחה וערך.

אנו מתחילים לסקר את פוקס במחיר יעד של 104 שקל, פרמיה של כ-20% על מחירה הנוכחי, ובהמלצת "תשואת יתר".

* נכתב ע"י גיל דטנר, אנליסט, לאומי שוקי הון

* הגורמים בכתבה עשויים להשקיע בניירות ערך ו/או מכשירים, לרבות אלו שהוזכרו בה. האמור אינו מהווה ייעוץ או שיווק השקעות, המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם