והוא לפני סיום?

ערוץ 1 ינסה הערב להראות שהוא יכול לתת לנו יותר מכדורגל

החמישיה הקאמרית / צלם: שלומי יוסף
החמישיה הקאמרית / צלם: שלומי יוסף

אין כדורגל? קבלו את קרן מור וג'ימי הנדריקס, יום ב' 22:00, ערוץ 1

אני לא ממהר להתלהב מכל אותן "הפקות מונדיאל" שבמסגרתן מגלה ערוץ 1 סימני חיים כדי להראות לנו ש"יש תמורה לאגרה", כלומר, הציבור - כפי שהוכח למרבה הצער בלא מעט מקרים, אולי מטומטם, אבל הוא כבר לא מוכן לשלם.

כלומר: גם סיטקום חביב או (עוד) תוכנית שנוברת בארכיון, לא ישכנעו אותנו לקיים בכספי ציבור מוסד שתקציבו עולה על זה של קשת, רשת וערוץ 10 ביחד, כמעט שלא עושה דבר, ויש לו עוד את החוצפה להימצא בגירעון.

חבל רק על כך שגם עובדי קול ישראל הנאמנים והחרוצים, שעושים (בהכללה) יופי של רדיו, ישלמו גם הם את המחיר על ימי פומפיי האחרונים של רוממה.

ובכל זאת יש לו רגעים טובים, כמו למשל הערב (ב'), כשהמשחק של השעה 23:00 במונדיאל נודד לערוץ 2: זה יתחיל כבר ב-22:00, עם פרק של "החמישייה הקאמרית".

התוכנית הסאטירית הזאת נמצאת על המדף כשתאריך התפוגה שלה קרב: זה בדיוק הזמן להתפעל בפעם האחרונה מהתעוזה שהייתה לכותבים כמו אתגר קרת, מודי בר-און ועוזי וייל, לראות קצת "איך היינו" לפני 20 שנה - כשכרגיל: זה קצת מצחיק וקצת מעורר געגוע, אבל מעורר גם מבוכה, וכמובן לבכות את זה שכבר לא עושים כאן כמעט סאטירה, אבל את זה אמרו גם על "החמישייה הקאמרית" כשהשוו אותה ל"ניקוי ראש" (נסו לצפות היום בתוכנית המבריקה ולא יזוז לכם שריר בפנים).

במילים אחרות: זו בערך ההזדמנות האחרונה שלנו לצפות ב"חמישייה הקאמרית" כשהיא עדיין לא לגמרי חומר למחקר אקדמי.

חצי שעה מאוחר יותר יעלה ויבוא ג'ימי הנדריקס (22:30) - אחד שהוא מת אפילו יותר מערוץ 1. נכון שפרויקט ההופעות החיות של ערוץ 1 אינו משהו חדש, אבל כל עוד הוא מפגיש אותי שוב ושוב עם אמנים כמו הנדריקס ודיוויד בואי - מה לי כי אלין?

לפיכך, מי שרוצה קצת סיקסטיז לוורידים, או סתם לצפות שוב בגיטריסט הטוב בכל הזמנים, מוזמן להופעה שתסגור לילה שבו ינסה ערוץ 1 להראות שהוא יכול לתת לנו יותר מכדורגל. הוא לא - אבל לפחות נהנה מהאשליה.

* ציון: 7