נעילה מעורבת בבורסה; ביומדיקס זינקה 45%, מזור נפלה

נטייה לעליות שערים בוול סטריט ובורסות אירופה ■ אידיבי פתוח גייסה 321 מיליון שקל בהנפקת הזכויות ■ דוח מכירות מאכזב למזור רובוטיקה

בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי
בורסת תל אביב / צלם: תמר מצפי

יום המסחר בבורסה באחד העם נחתם היום (ד') במגמה מעורבת, ברקע נטייה לעליות שערים בוול סטריט ובבורסות אירופה. נזכיר כי מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 העפילו בסיום לשיאים חדשים.

עידן אזולאי מנכ"ל אפסילון ניהול קרנות נאמנות, מנהל השקעות ראשי מציין כי "הירידות שהיו בימים האחרונים בשוק אגרות החוב הקונצרניות יצרו כמה הזדמנויות קנייה ראויות לאחר שהמרווחים נפתחו. לאור ההנחה שהריבית תישאר במקומה עוד זמן רב, אני סבור שהמרווחים של הקונצרניות לעומת הממשלתיות ימשיכו לנוע בטווח יחסית צר ולאחר הירידות, אלו נמצאים לדעתנו ברף העליון של הטווח".

המצב הבטחוני ממשיך להעיב על המסחר. אחרי ששלושת הנערים שנרצחו הובאו למנוחות, נשא ראש הממשלה בנימין נתניהו אתמול דברים, במהלכם הוא התייחס לתגובתה של ישראל לחטיפה ולרצח.

ראש הממשלה אמר בין השאר כי "נמשיך לפגוע בתשתיות של החמאס ביהודה ושומרון. אנחנו נגיע לרוצחים. החמאס אחראי, החמאס ישלם והוא ימשיך לשלם. אנחנו נפעל ברצועת עזה ככל שיידרש. אם יהיה צורך, נרחיב את המערכה. השיקול העליון הוא שמירה על בטחון תושבי מדינת ישראל".

אידיבי פתוח גייסה 321 מיליון שקל

הצלחה להנפקת הזכויות של אי.די.בי פתוח תחת בעלי השליטה החדשים - מוטי בן משה ואדוארדו אלשטיין. מסיכום המימושים בהנפקת הזכויות שהתקיימה אתמול, עולה כי 99% מבעלי יחידות הזכות (כולל בעלי השליטה), מימשו את זכאותם והזרימו לתאגיד מזומן בסך 321 מיליון שקל, כאשר ההיענות מקרב הציבור מגיעה לכדי יותר מ-96%. בעלי השליטה רכשו במסגרת ההנפקה יחידות זכות בסך של 230 מיליון שקל, והגדילו את הון המניות שבבעלותם ל-57.82% .

מניות הביומד המשיכו לרכז עניין רב גם היום. נציין את ביומדיקס , פרוקוגניה ואינסוליין.

מזור רובוטיקה מאותתת לשוק על עוד רבעון מאכזב של חוסר צמיחה: החברה פרסמה היום דוח הזמנות לרבעון השני, שהסתיים לפני יומיים. על פי הדוח, החברה מכרה ברבעון החולף 4 מערכות רנסנס, 2 בארה"ב ו-2 מחוץ לארה"ב. ברבעון הראשון, לשם השוואה, מכרה החברה 3 מערכות בארה"ב ועוד 2 מערכות באסיה, בסה"כ 5 מערכות. עוד מעדכנת החברה כי באחת מ-4 המערכות שהוזמנו, הותקנה לראשונה גם אפליקציית המוח, שהושקה השנה.

חברת השבבים הישראלית איזיצ'יפ הודיעה אתמול כי היא רוכשת את חברת טילרה (Tilera) תמורת עד 130 מיליון דולר. איזיצ'יפ תשלם לבעלי המניות של טילרה 130 מ' ד' במזומן, מהם 50 מ' ד' במועד סגירת העסקה וכן עד 80 מ' ד' בהתאם לעמידה באבני דרך בעתיד.