נתניהו נגד התקשורת: "היא שמאלנית, הפרשנים לא מייצגים את העם ויש בה מונופול דעות"

רה"מ, שנהנה מתמיכתו הבלתי מעורערת של העיתון "ישראל היום", כיוון את הדברים למנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד, שהתארח בישיבת הממשלה בראשית השבוע ■ נתניהו קרא ל"גיוון" בתקשורת ופנה לארדן: "צריך לקדם את זה"

השתתפותו של מנכ"ל הרשות השנייה שי באב"ד כאורח בישיבת הממשלה שהתקיימה בראשית השבוע הפכה להזדמנות מבחינת ראש הממשלה בנימין נתניהו להלום בתקשורת הישראלית.

בין היתר אמר נתניהו, שהפנה את הדברים למי שאחראי על הפיקוח על ערוצים 2 ו-10, כי חלק מהפרשנים על המסך "לא מייצגים את העם". נתניהו המשיך ואמר שיש על המסך "מונופול של דעות" וכי הבחירה היום היא בין שמאל לשמאל קשה ובין ימין קיצוני ואמר כי קיים "כשל בביזור התקשורת". נתניהו שאל את באב"ד מדוע אין עוד חברות חדשות ועוד דעות בתקשורת הישראלית.

באב"ד הגיע לישיבת הממשלה כדי לדווח לשרים על פעילות הרשות השנייה למניעת הדרת נשים.

בין היתר דיווח באב"ד על הפעילות שנעשתה כדי להעלות נשים מרואיינות בתחנת הרדיו האזורית "קול ברמה" ולקידום נשים מרואיינות בטלוויזיה. אך נתניהו בחר להוביל את השיחה למקום אחר לחלוטין. הוא הפסיק את הדיון ואמר לבאב"ד: "עמדתם של רוב אזרחי ישראל לא מיוצגת בתקשורת".

לאחר שהתייחס נתניהו לעמדות השמאל, קטע השר אורי אריאל את דבריו ואמר שעמדותיו מיוצגות, הוסיף נתניהו כי "בטווח שבין הקצוות אין ביטוי הולם לדעות".

לדברי נתניהו, שהגיעו לידי "גלובס", "יש טענות שאנחנו רוצים לשלוט, להפך - אנחנו בעד הסרת השליטה, שיהיה שוק חופשי של דעות, צריך גיוון רחב שכרגע לא קיים". נתניהו המשיך ואמר כי "צריך ביזור ולאפשר לכוחות השוק לעשות את שלהם". בהמשך גם פנה לשר התקשורת גלעד ארדן ואמר לו, "צריך לקדם את זה".

גם שר התחבורה ישראל כ"ץ דיבר בנושא ואמר כי הרגולציה על השחקנים בתקשורת קשה מדי בכדי שיוכלו לעמוד בה.

לאורך השנים, ראש הממשלה תקף לא אחת את התקשורת והאשים אותה בחוסר אובייקטיביות. בשנים האחרונות הוא נהנה בעיקר מתמיכתו הבלתי מעורערת של העיתון "ישראל היום" שבשליטת מקורבו, המיליארדר שלדון אדלסון. לא אחת עלתה האפשרות כי אדלסון יבקש להקים גם ערוץ טלוויזיה.

הדברים שאמר נתניהו מגיעים בתקופה רגישה מאוד בטלוויזיה המסחרית בישראל: הרשות השנייה אמורה להכריע בדבר עתידו של ערוץ 10 ובכלל זה חדשות 10, ומקדמת חוק לפיצול ערוץ 2 ובכלל זה פירוק חדשות 2.