היסטוריה בוול סטריט: הדאו ג'ונס סגר מעל 17,000 נק'

288 אלף משרות חדשות נוספו למשק ושיעור האבטלה ירד לרמה של 6.1% מ-6.3% ■ ירידות חדות נרשמו בשוק האג"ח האמריקאי - התשואה ל-10 שנים עלתה ל-2.65%

המסחר בתל אביב  בורסה  וול סטריט  /  צלם: רויטרס
המסחר בתל אביב בורסה וול סטריט / צלם: רויטרס

יום המסחר בוול סטריט ננעל (ה') בעליות, ביום מסחר מקוצר שננעל ב-20:00 לרגל יום העצמאות האמריקני. מחר לא יתקיים מסחר כלל בארה"ב והבורסות ישובו לפעילות ביום שני. גולת הכותרת היום במסחר - דוח התעסוקה החודשי ליוני שהפתיע בגדול. מדדי הדאו ג'ונס וה-S&P 500 ננעלו בשיאים חדשים. במקביל, ירידות חדות נרשמו בשוק האג"ח האמריקאי - התשואה ל-10 שנים עלתה ל-2.65%.

ב-15:30 פורסם דוח התעסוקה שהוקדם ביום אחד, והוא היה מפתיע ודרמטי. 288 אלף משרות חדשות נוספו למשק ושיעור האבטלה ירד לרמה של 6.1% מ-6.3%. נתוני אפריל עודכנו מעלה ל-304 אלף משרות מ-282 אלף ונתוני מאי עודכנו מעלה ל-224 אלף מ-217 אלף. בשוק ציפו ליצירת 215 אלף משרות וכן על יציבות בשיעור האבטלה - 6.3%. מתחילת השנה נוספו עוד 231 אלף משרות בחודש בממוצע, 19% יותר מאשר בשנת 2013.

בשוק חששו כי אם הנתונים יאכזבו, ייתכן וזה היה גורם לפדרל ריזרב לשקול העלאת ריבית מוקדם מהמתוכנן, וזאת על רקע שיאים שהמדדים שוברים כמעט מדי יום בארה"ב.

ב-15:30 פורסמו גם תביעות האבטלה השבועיות והן עלו ל-314 אלף תביעות ראשוניות מ-312 אלף תביעות בשבוע הקודם.

עוד פורסם המאזן המסחרי של ארה"ב לחודש מאי שהראה התכווצות בגירעון ל-44.4 מיליארד דולר מ-47.2 מיליארד דולר באפריל.

ב-17:00 פורסם מדד ה-ISM לסקטור השירותים בחודש יוני שעמד על 56 נק' לעומת צפי ליציבות ב-56.3 נקודות.

רונן מנחם, מנהל מחלקת השקעות ואסטרטגיה בבנק מזרחי טפחות, מציין כי מקובל להניח כי נחוצה תוספת של 250,000 משרות לחודש כדי שהכלכלה בארה"ב תגדל בקצב בר קיימא. לדברי יושבת ראש ה-Fed, מדיניות הריבית מכוונת בראש ובראשונה לנושא התעסוקה. לכן, "הנתון החדש מגדיל משמעותית את ההסתברות לכך שהריבית בארצות הברית תעלה מוקדם מאשר מאוחר. אם יהיו נתונים דומים בהמשך, אין לשלול שהריבית תעלה עוד השנה".

יניב פגוט, אסטרטג ראשי של קבוצת איילון, מציין כי "בנתונים הקיימים אנו מניחים כי ההרחבה הכמותית תסתיים כבר בחודש נובמבר הקרוב, אולם להבנתנו הבנק המרכזי האמריקני לא יעלה את הריבית בשנת 2015 על מנת לתמוך בהתאוששות הכלכלית וזאת בניגוד לתחזיות העולות מן הפרוטוקולים של הפד לפיו רוב חברי הפד מניחים העלאת ריבית בשנת 2015".

טבע הגישה עתירה

פייסבוק רוכשת את חברת סרטוני הפרסום LiveRail במסגרת הצעד האחרון של הרשת החברתית להפוך סרטוני פרסומת לחלק גדול יותר מעסקיה. לפי הערכות, סכום הרכישה הוא 400-500 מיליון דולר.

טבע הודיעה היום כי הגישה עתירה בשם הציבור בנוגע ליכולת לאשר גרסאות גנריות לכאורה של הקופקסון. טבע הגישה את העתירה בהתאם להנחיות מנהלתיות של ה-FDA (מינהל המזון והתרופות) ובהתאם לרצון הסוכנות לאפשר בחינה ותגובה ציבורית בנוגע לנתונים מדעיים חדשים העוסקים בביטוי גנים. טבע הגישה כבר את מרבית מידע זה במסגרת בקשתה לאישור תרופה חדשה (NDA) בעניין הקופקסון וה-FDA ביקש שטבע תגיש את המידע שוב כחלק מעתירה בשם הציבור.

מניית גו-פרו (סימול GPRO) המשיכה להיות במוקד לאחר ההנפקה המוצלחת שלה בשבוע שעבר. המניה נסחרה בתנודתיות חדה בימים האחרונים.

מניית Synnex Corp (סימול SNX) בלטה לשלילה לאחר שצנחה אמש במסחר המאוחר על רקע תחזית שלילית לסקטור השירותים.