מעלות: אי.די.בי פתוח תזדקק לעוד כ-600 מ' ש' ב-2015

בחברת הדירוג עדכנו את דירוג האשראי של אי.די.בי פתוח ל-BB ■ מעלות: "תרחיש הנזילות הבסיסי שלנו מצביע על פער של 600-500 מיליון שקל בין המקורות של החברה לבין השימושים שלה בשנת 2015"

מוטי בן משה  / צילום: תמר מצפי
מוטי בן משה / צילום: תמר מצפי

"דירוג האשראי של אי.די.בי פתוח משקף בעיקר את רמת המינוף הגבוהה של החברה", כך נכתב בסקירה שפרסמה היום חברת הדירוג מעלות, שעדכנה את דירוג האשראי של אי.די.בי פתוח ל-'BB'. להערכת חברת הדירוג, רמת המינוף הנוכחית של החברה "עשויה להערים קשיים משמעותיים על מאמצי מחזור חוב עתידיים במערכת הבנקאית או בשוק ההון".

במעלות מציינים כי למרות השיפור הניכר שחל ברמת הנזילות של אי.די.בי פתוח פרופיל הנזילות של אי.די.בי ממשיך להיות מוגדר כ"חלש", כפי שמשתקף בפער משמעותי שעדיין קיים בין מקורות החברה לבין השימושים שלה בשנת 2015.

עם זאת, למרות החשש מרמת המינוף הגבוהה, מעלות העלתה את דירוג האשראי חברת האחזקות ושל סדרות אגרות החוב ז' ט' י' מדירוג D שהינו רמת הדירוג הנמוכה ביותר לדירוג של 'BB'.

להערכת כלכלני חברת הדירוג, יחס המינוף של החברה עומד כיום על 83%, כאשר חישוב המינוף מתבסס על שווי תיק נכסים מוערך של כ-4.5 מיליארד שקל וחוב נטו של כ- 3.7 מיליארד שקל.

"תרחיש הנזילות הבסיסי שלנו מצביע על פער של 600-500 מיליון שקל בין המקורות של החברה לבין השימושים שלה בשנת 2015", מציינים במעלות ומוסיפים כי מרבית הלחץ בשנת 2015 יגיע בחודש יוני, אז תצטרך החברה לעמוד בהחזר של כ-415 מיליון שקל בגין אגרות החוב שלה. לכן, בשל יחס המינוף הגבוה של החברה, במעלות סבורים כי אי.די.בי פתוח תהיה תלויה ב-2015 בהנפקות הון שהיא מתכננת ובמימוש נכסים.