הוארך מעצר עו"ד רונאל פישר; חשוד במעורבות בפרשות נוספות

השופטת: "יש חשד למעורבות בפרשות נוספות, כולל עבירות שוחד ומירמה" ■ פישר: "זה החיים שלי כאן" ■ עו"ד רות דוד: "משתיקים אותו בצורה ברוטאלית"

רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור
רונאל פישר / צילום: אוריה תדמור

בית משפט השלום בירושלים האריך היום (ב') ב-5 ימים את מעצרו של עו"ד רונאל פישר, החשוד בביצוע עבירות של תיווך בשוחד, בכך שביקש לכאורה מיו"ר ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה.

לפי החשד, פישר אף קיבל לפחות 150 אלף דולר מחסן, אותם תכנן להעביר לשוטרים. זאת, לכאורה, בתמורה לכך שהשוטרים ידאגו לכך שלא יוגשו כתבי אישום נגד חסן בחלק מהפרשיות עליהן הוא נחקר בימים אלה.

פישר שנעצר בתום חקירה סמויה של מח"ש, חשוד בנוסף בביצוע עבירה של שיבוש מהלכי חקירה בכך שהודיע לאלון חסן על כך שהמשטרה מנהלת נגדו חקירה חשאית. עוד חשוד פישר כי במסגרת יחסיו האסורים עם גורמים במשטרה הוא התריע בפני חסן שהוא עומד להעצר ולהחקר באזהרה בפרשת נמל אשדוד.

לדברי השופטת חגית מאק-קלמנוביץ' שהורתה על הארכת המעצר, מאז מעצרו של פישר חלו התפתחויות ניכרות בחקירה ויש נגדו חשד למעורבות בפרשות נוספות כולל עבירות שוחד ומירמה.

במהלך דיון הארכת מעצרו היום ובתגובה לאמירה של נציגת מח"ש, התפרץ פישר אך לפני שהוא הספיק לדבר, הסתה אותו עורכת דינו, רות דוד, שהיא גם שותפתו למשרד. "אני לא צריכה ממך כאלה תגובות, זה לא מתאים לך", אמרה דוד לפישר. "זה רק החיים שלי כאן", אמר לה פישר בתגובה.

חוקרת מח"ש שביקשה שמעצרו של פישר יוארך ב-10 ימים, אמרה בדיון כי מאז שהוא נעצר ביום חמישי שעבר התקבל מידע רב על פרשיות נוספות שבהן לכאורה מעורב פישר וכי המידע הזה נבדק כעת וייבדק בימים הקרובים. עוד אמרה נציגת מח"ש באשר לחקירה כי "עו"ד פישר מבזבז את הזמן של החוקרים. הוא הולך סחור וסחור, מסרב לענות על שאלות ונתלה בקרנות המזבח של החיסיון". לדבריה, "פישר טוען כי השאלות לא לרמתו וחוזרות על עצמן".

עורכת דינו של פישר, רות דוד שהיא גם שותפתו למשרד הגיבה לדברים: "אתם משתיקים אותו בצורה ברוטאלית. הוא מספיק נבון כדי להבין למה את שואלים אותו את אותה השאלה 16 פעמים".

בתוך כך, נחקר היום באזהרה במשרדי מח"ש קצין משטרה שחשוד בקשרים פסולים עם פישר. הקצין שהיה אחד מהמופקדים על חקירתו של אלון חסן שהה לאחרונה ביחד עם פישר בחו"ל.

הפרשה נחשפה לאחר שאלון חסן פנה אל המשטרה והציע לה מידע מפליל על פישר. לפי ההערכות, חסן עשה כן כדי לזכות להקלות מהמשטרה אבל גם כדי לנקום בפישר לאחר שפישר העביר לידי המשטרה מידע על חסן, אותו קיבל במסגרת הייצוג שלו.

בידי המחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים (מח"ש), שחוקרת את הפרשה, יש האזנות טלפוניות שבוצעו לחסן שבהן פישר נשמע כשהוא מציע לחסן סכומי כסף גדולים למספר קציני משטרה בתמורה להטבות. יצוין שבפשיטה שערכה המשטרה על נמל אשדוד עם הפיכת שלב חקירת פרשת נמל אשדוד לגלויה, התברר שחלק מהחשודים יודעו מבעוד מועד על הפשיטה והתכוננו אליה ואף השמידו ראיות טרם שהגיעו חוקרי המשטרה לנמל.

הפרשה הייתה בימים האחרונים תחת צו איסור פרסום וכונתה "הפרשה החדשה שמסעירה את המשטרה", אך פרטים רבים ממנה דלפו ברשת האינטרנט. פישר מייצג את תת ניצב אפרים ברכה, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה שלפי החשד הרב יאשהיו פינטו ניסה לשחדו. לפי החשד הוא ניצל את קשריו עם קציני המשטרה ועם אחרים לרעה.

נזכיר כי אלון חסן המיוצג בידי רונאל פישר נעצר ב-25 במאי ביחד עם אחיו, דוד, עם מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שוקי סגיס, ועם חשודים נוספים בחשד לסחיטה באיומים, קבלת שוחד, הלבנת הון ומירמה והפרת אמונים. על-פי החשד, חסן פעל בכוח כדי לקדם את עסקיו הפרטיים בנמל, וכן קיבל לכאורה לכיסו כספים כדי לקדם את האינטרס העסקי של אחרים. זאת, תוך הסתרת מקור הכספים שקיבל במסגרת עסקים אלה.