מתקפת טילים על ישראל: כ-40 רקטות נורו בפחות משעה; דובר חמאס: "נמשיך להפגיז את ישראל"

(עדכון) - אין נפגעים בנפילות ■ היעד הרחוק ביותר של טילי חמאס היום: חדרה ■ צפו ב"כיפת ברזל" מיירטת טילים בגוש דן

מבצע "צוק איתן" /  צילום: רויטרס

מתקפת טילים על ישראל: כ-40 רקטות נורו הערב (ג') בפרק זמן של פחות משעה לעבר הדרום, גוש דן וירושלים. דובר צה"ל מסר כי ישנן מספר נפילות, אחת מהן באזור ירושלים. סמוך לשעה 23:00 נשמעו קולות נפץ גם באזור השרון. אין נפגעים במטח הטילים הערב. מערכת כיפת ברזל יירטה 2 רקטות שנורו לעבר ת"א. במהלך היום נורו יותר מ-150 רקטות לעבר ישראל, כאשר היעד הרחוק ביותר היה חדרה.

דובר חמאס "התרברב" ומסר כי "הפצצנו את ת"א בארבעה טילי M-75", והוסיף: "נמשיך להפגיז את ת"א".

קצת לפני שעה 22:00 נשמעו אזעקות בכל רחבי הארץ, עשרות רקטות נורו לעבר ישובי הדרום ורקטה נוספת ששוגרה לעבר ת"א יורטה בהצלחה ע"י כיפת ברזל. אזעקה נשמעה גם באזור ירושלים ורקטה אחת נפלה בשטח פתוח בהרי ירושלים. באשדוד דווח על נפילה של רקטה אחת בבניין לא מיושב. כ-6,000 איש פונו מהופעה של ברי סחרוב בבריכת הסולטן בירושלים.

דורון, תושב בת ים, סיפר לחדשות 2 Online: "הייתה אזעקה, רצנו מהר לחדר המדרגות. שמענו בום עמום ואחרי דקה וחצי-שתיים נכנסנו הביתה". תמי, גם היא תושבת בת ים, סיפרה על רגעי האימה: "שמענו את האזעקה, נבהלנו ונכנסנו מיד לממ"ד". עדי, תושב תל אביב, אמר גם הוא: "האזעקה העירה אותי מהשינה. נבהלתי מאוד וירדתי מיד למרחב המוגן. זה היה מפחיד".

על רקע המבצע המתנהל בעזה, ניסו מחבלים לבצע פיגוע בקיבוץ זיקים: שלושה מחבלים ניסו לחדור הערב לשטח קיבוץ זיקים שבמועצה האזורית חוף אשקלון. המחבלים, שניסו לחדור לקיבוץ מהים, נתקלו בכוח של חיילי גבעתי שהיה במקום שירה בהם והרג אותם לאחר שהתנהלו חילופי אש.

הקבינט המדיני ביטחוני אישר לצה"ל לגייס כ-40 אלף חיילי מילואים, במידה ויוחלט על הרחבת מבצע "צוק איתן", וכניסה קרקעית של הצבא לתוך רצועת עזה.

סדק ראשון בחמאס?

"אנו דורשים לחזור להסכמי הרגיעה של 2012", אמר דובר הזרוע הצבאית של הארגון, אבו עובדייה. בהצהרה שפרסם הערב הוא הביע דרישה כי ישראל "תפסיק את התוקפנות ברצועת עזה ואת המהלכים שהיא מבצעת בירושלים". חמאס דורש גם את שחרור אסירי עסקת שליט שנכלאו מחדש. "הירי שבוצע עד עכשיו הוא בחזקת אזהרה והרתעה".

בתוך כך, הבוקר קיים שר הביטחון משה (בוגי) יעלון דיון בהשתתפות מפקד פיקוד העורף שבסופו הוחלט להכריז על מצב מיוחד בעורף ביישובים ובמועצות אשר נמצאים בטווח של עד 40 קילומטרים מגבול רצועת עזה. המשמעות של המהלך היא בעיקר כלכלית, כך יקבלו בעלי עסקים ועובדים שנאלצים להישאר בבתיהם פיצוי מהמדינה.

את הדברים אמר יעלון לאחר שאמש נורו עשרות רקטות לעבר הדרום ועוד בטרם המטח של הבוקר. "אנחנו נערכים למערכה מול חמאס, שלא תסתיים בתוך ימים ספורים", הדגיש יעלון בדיון. "חמאס מוביל את העימות הנוכחי למקום בו הוא שואף לגבות מחיר מהעורף שלנו. יש צורך באורך נשימה".

חיל האוויר פעל בעזה: 50 יעדי טרור הותקפו

הלילה הגיב חיל האוויר לירי המאסיבי לעבר ישראל בתקיפת כ-50 יעדי טרור בעזה. בין המטרות - מערכי שיגור ומשגרים מוטמנים, פירי מנהרות התקפיות, מחנות אימונים, אתר לאחסון אמצעי לחימה ומוקדי פעילות טרור נוספים.

בין היעדים גם בתיהם של ארבעה פעילים בחמאס, אשר מעורבים בפעילויות טרור ועוסקים בהכוונה ובביצוע הירי לעבר ישראל. על פי סוכנות הידיעות רויטרס, מדובר בצעד הרתעתי של צה"ל שמנסה להימנע ככל האפשר מפגיעה באוכלוסייה האזרחית. קודם לתקיפה של כלי הטיס, קיבלו בני ביתם של פעילי הטרור הודעה שלפיה עליהם להתפנות מבתיהם, וזאת על מנת למנוע פגיעה בחפים מפשע.

פעילי חמאס שביתם הותקף הם איאד סכיכ, בכיר במערך הרקטי בעזה שלקח חלק בביצוע ירי רקטות ופצצות מרגמה, עבדאללה חשאש, בכיר נוסף שהיה מעורב בירי לעבר ישראל בסבב הנוכחי ובעבר. כמו כן הותקפו בתיהם של סאמר אבו-דקה, פעיל חמאס בכיר בחאן יונס וחסן עבדאללה, בכיר נוסף במערך הרקטי שהיה מעורב בירי.

במערכת הביטחון מבהירים כי החמאס הוא הכתובת לירי הנמשך לעבר ישראל ועל פעיליו לשאת באחריות. "צה"ל ערוך ומוכן להגן על תושבי מדינת ישראל וימשיך לפעול בנחישות ובעוצמה להשמדת תשתיות טרור אשר ייעודן פגיעה באזרחי מדינת ישראל", נמסר מדובר צה"ל.