עו"ד רונאל פישר יישאר במעצר; השופט: "החשדות מוצקים"

ביהמ"ש המחוזי דחה את הערר שהגיש עו"ד רונאל פישר, החשוד בתיווך לשוחד ובעבירות נוספות, על החלטת בימ"ש השלום להאריך את מעצרו ב-5 ימים ■ ‎חשד נוסף: פישר העביר מידע סמוי משוטרים לראשי ב. יאיר בנוגע לחקירתם

רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר
רונאל פישר / צילום: יוסי זמיר

בית המשפט המחוזי בירושלים דחה היום (ג') את הערר שהגיש עו"ד רונאל פישר, החשוד בתיווך לשוחד ובעבירות נוספות, על החלטת בית משפט השלום בעיר אתמול להאריך את מעצרו ב-5 ימים.

"בחנתי את חומר החקירה שהוצג לפניי, עיינתי בדוח הסודי ובפעולות החקירה שלצורך ביצוען התבקש המשך מעצרו של פישר, ודעתי כדעת בית המשפט קמא", נימק השופט משה בר-עם את החלטתו.

לדברי השופט, החשדות בעניינו של פישר הם מוצקים. "בעניינו של פישר יש מספר פרשיות, מעורבים גורמים רבים, ולאחר עיון בחומר החקירה נמצא יותר מחשד סביר לביצוע העבירות המיוחסות לו", כתב השופט.

לדבריו, "עיינתי בפעולות החקירה שעניינן חקירת גורמים ומעורבים נוספים אפשריים, רובם אנשי משטרה, ובנסיבות אלה נדמה כי החשש לשיבוש הליכי החקירה, בשים לב לעבירת השיבוש המיוחסת לפישר שבעניינה נמצא חשד סביר בחומר החקירה, מובנה ולא מצריך להכביר במילים".

נזכיר כי הפרשה המרכזית שבה חשוד פישר, ואשר בגינה הוא נעצר ביום חמישי האחרון, עניינה בביצוע עבירות של תיווך בשוחד לכאורה, בכך שביקש מיושב-ראש ועד עובדי נמל אשדוד המושעה, אלון חסן, שוחד עבור רכזי מודיעין של המשטרה.

פישר תועד כשהוא מקבל לפחות 150 אלף דולר במזומן בתיק מחסן, אותם תכנן לכאורה להעביר לשוטרים. זאת, לכאורה, בתמורה לכך שהשוטרים ידאגו לכך שלא יוגשו כתבי אישום נגד חסן בחלק מהפרשיות עליהן הוא נחקר בימים אלה.

פישר, שנעצר בתום חקירה סמויה של מח"ש, חשוד בנוסף בביצוע עבירה של שיבוש מהלכי חקירה, בכך שהודיע לאלון חסן על כך שהמשטרה מנהלת נגדו חקירה חשאית.

כמו כן עלה בימים האחרונים החשד למעורבות של פישר בשתי פרשות פליליות נוספות. הראשונה היא פרשת רועי בר והקבלנים מראשון-לציון ורחובות. בר, שהיה היועץ המשפטי החיצוני של עיריות רחובות וראשון-לציון, הוא החשוד המרכזי בפרשת קבלת טובות הנאה לכאורה מקבלנים, בהם מנור גינדי, בתמורה לקידום ענייניהם בעיריות. לפי החשד העולה נגד פישר, הוא פעל מול בר באופן הדומה לזה שפעל לכאורה מול חסן והציע לו לכאורה להעביר כספי שוחד לקציני משטרה כדי שיקלו עמו.

כפי שפרסמנו בתחילת השבוע, הפרשה השנייה ששמו של פישר נקשר בה היא חקירת חברת הנדל"ן הציבורית ב. יאיר, שראשיה חשודים בהלבנת הון בסך 60 מיליון שקל עבור ארגון הפשע של יצחק אברג'יל. לפי החשד, החברה הציבורית העבירה כספים לחברות קבלניות פרטיות, שמאחוריהן עומד לכאורה אברג'יל. זאת, בין היתר, במסגרת פרויקט בנייה באילת. פישר הוא לא רק פרקליטם וחברם של ראשי החברה, שהיא לקוח מרכזי וותיק של משרדו, אלא גם שותפם העסקי.

בתוך כך, קצין יאל"כ שעמד בראש צוות חקירת פרשת נמל אשדוד והחשוד בסיוע לפישר נחקר אתמול (ב') באזהרה במשך שעות ארוכות במשרדי מח"ש, מסר גרסה ושוחרר לביתו בתנאים מגבילים. הקצין ישהה ב-5 ימי מעצר-בית.

סנגוריו, עורכי הדין עפר ברטל ודב-גלעד כהן, מסרו כי "הקצין נחקר והשיב בפירוט לכל השאלות. התרשמנו שיש לו תשובות טובות מאוד לכולן. אין לו כל קשר למעשים לא נאותים שנעשו על-ידי אדם אחר, אם נעשו כאלה".

עוד מסרו הסנגורים כי הקצין לא עבר אף עבירה, והוא ימשיך לסייע למח"ש בחקירתה ככל שיידרש על מנת שינוקה מכל חשד במהירות האפשרית".

בימים הקרובים צפויים להיחקר כל אנשי המשטרה הרבים שבאו במגע עם עו"ד פישר, בהם אפרים ברכה, מפקד היחידה הארצית לחקירות הונאה, שפישר מייצגו.