נתניהו: "נעשה הכול להשבת השקט; חמאס בחר בהסלמה"

ראש הממשלה אמר כי "כל הניסיונות שנעשו להשבת השקט לא נענו, והחמאס בחר בהסלמה" ■ נתניהו קרא לאזרחי ישראל לגלות אורך-רוח ולהישמע להוראות פיקוד העורף ■ "החמאס מסתתר בכוונת תחילה מאחורי אזרחים פלסטינים"

בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו
בנימין נתניהו / צילום: מהוידאו

"מדינת ישראל נמצאת בעיצומה של מערכה להשבת השקט והביטחון לאזרחינו", כך אמר הערב (ג') ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהורה על פתיחת מבצע "צוק איתן" ועל רקע עשרות רקטות ששיגרו לעבר ישובי הדרום וגוש דן ארגוני הטרור בעזה.

"לא נסבול ירי טילים על ערינו ועל יישובינו, לכן הוריתי על הרחבה משמעותית של פעולת צה"ל נגד מחבלי החמאס ונגד המחבלים של שאר ארגוני הטרור ברצועת עזה", לדברי נתניהו. "עשיתי זאת רק לאחר שכל הניסיונות שנעשו להשבת השקט לא נענו, והחמאס בחר בהסלמה".

ראש הממשלה הוסיף ואמר כי "נעשה את כל הנדרש כדי שהשקט ששורר פה בשנים האחרונות יימשך. צה"ל מכוון את פעולתו נגד המחבלים של החמאס, ולא נגד אזרחים חפים מפשע. ואילו החמאס מסתתר בכוונת תחילה מאחורי אזרחים פלסטינים, וכך הוא זה שנושא באחריות כשהם נפגעים בשוגג".

בהמשך דבריו קרא נתניהו לאזרחי ישראל להישמע להוראות פיקוד העורף ולגלות אורך-רוח, "כי המבצע הזה יכול לקחת זמן".

"מבחינת ארגוני הטרור כל חלקי מדינת ישראל הם חזית אחת, וכל אזרחי מדינת ישראל הם מטרה אחת. על כן עלינו לעמוד יחד כאיש אחד - מלוכדים, מאוחדים ובטוחים בצדקתנו. אנחנו פועלים בנחישות ובתקיפות כדי להשיב את השקט על כנו, וכך נמשיך לפעול עד שהשקט יחזור, כדי שאזרחינו וילדינו יוכלו לחיות בביטחה", אמר נתניהו.