תושבי שכונת עמל ב' ניסו לברוח למגדלי Yoo - ולא הוכנסו

אחד התושבים נס על נפשו עם תינוקת - ונותר מחוץ למגדלי היוקרה ■ תושבת השכונה: "לא פתחו לנו את הדלתות. אמרו לנו לרוץ לבי"ס במרחק רבע שעה" ■ דייר במגדל: הטענות אינן נכונות

מגדלי YOO / צילום: תמר מצפי
מגדלי YOO / צילום: תמר מצפי

פער מעמדות תחת טילים: תושבים בשכונת עמל ב' בצפון תל-אביב ניסו השבוע להיכנס למרחב מוגן באחד ממגדלי Yoo בעת אזעקה - אך השומרים בכניסה לא אפשרו להם להיכנס.

אחד התושבים נס עם בתו התינוקת לעבר אחד המגדלים בעת אזעקה שנשמעה שלשום מתוך כוונה לתפוס מחסה במרחב מוגן בהתאם להוראות פיקוד העורף, אך נתקל בדלתות סגורות והשומרים סירבו לפתוח אותן. תושבים נוספים נתקלו בדלתות סגורות גם כן ונאלצו לחפש מחסה בחוץ.

ברוריה בן דוד, המתגוררת זה שנים בגבעת עמל, התלוננה גם הבוקר (ה') שאין לתושבי השכונה היכן לתפוס מחסה בעת האזעקה. הבוקר, כידוע, נורו 5 טילים לעבר גוש דן.

"אנחנו 600 תושבים בלי מיגון", אמרה בן דוד ל"גלובס". "חלקנו ניסה לרוץ בימים האחרונים למגדלי Yoo, וחלקנו ניסה לרוץ לפעמוני. אף אחד לא נותן לנו להיכנס. לא פתחו לנו את הדלתות. כל מה שנשאר לנו זה להתחבא בין המקלחת לשירותים בבית שאינו ממוגן. פנינו לעירייה ולפיקוד העורף והתחננו שיביאו לנו מיגוניות לשכונה. בפיקוד העורף הפנו אותנו לעירייה ושם אמרו לנו שהמרחב המוגן הקרוב נמצא בבית-ספר בבלי. הבעיה היא שבית הספר נמצא רבע שעה הליכה".

נתנאל, דייר במגדלי Yoo, אומר ל"גלובס" כי הטענות אינן נכונות וכי דלתות המגדלים פתוחות לכל מי שמבקש מקלט בעת אזעקה. באתר ynet מצוטט גורם בחברת הניהול של המגדלים שטוען כי מדובר ב"אי הבנה" וכי חודדה ההוראה לשומרים בכניסה שיש לאפשר כניסה למגדלים במקרה של אזעקה.

"זה חמור מאוד", אמרה היום מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל-אביב, בראיון לערוץ 10. "צריך לאפשר לכל מי שרוצה להיכנס לחדר המדרגות בעת אזעקה כדי שייכנסו למרחב מוגן".

מעיריית תל-אביב נמסר בתגובה כי "מדובר במבנה פרטי. עיריית תל-אביב-יפו חוזרת וקוראת לכל דיירי הבניינים בתל-אביב-יפו לפתוח בעת זו את הדלתות לעוברים והשבים כדי לאפשר להם מיגון בעת אזעקה. נציין כי ברחוב הרצוג 25, בסמוך לשכונת גבעת עמל, קיים חניון המתפקד כמקלט ציבורי. עוד נציין כי המקלטים בעיר נועדו לשהייה ארוכה, או כמפלט למי שנמצא בשטח פתוח במרחק של דקה וחצי מהם. ההנחיות של פיקוד העורף בהישמע אזעקה הן להגיע למרחב מוגן הקרוב ביותר במרחק דקה וחצי - ממ"ד, מקלט, חדר מדרגות או חדר פנימי".