פורטפוליו / רני צים

גיל: 39 תפקיד: בעלי רני צים אחזקות, שעוסקת בנדל"ן, באנרגיה, בביטוח ובמסחר

אני: סבלני, איש של תהליכים, מסתכל קדימה.

משפחה: סבא וסבתא מצד אימא הם סורים חלבים; מהצד של אבא עלו מעיראק. אבא נולד שם, אימא בארץ, והם נפגשו בשכונת התקווה, שם לסבא שלי הייתה חנות ארנקים בשם "כמעט חינם". הם התחתנו ועברו לרמת גן.

ילדות: למדתי קרטה והגעתי לחגורה שחורה. השתתפתי בתחרויות בארץ ובאירופה, אבל כשראיתי שהמורה שלי עושה השלמת הכנסה בנגרות, הבנתי שאין בזה כסף.

כמעט חינם: כשעברנו לפתח תקווה, אימא ואבא פתחו מכולת. בחופשות מבית הספר הייתי בא לעזור, וכשהשתחררתי מהצבא אחי עדי ואני פתחנו חנות נוספת בשכונת עמישב. את הסניף הדומיננטי הראשון של "סופר כמעט חינם" פתחנו ברמלה, אחר כך עוד אחד ועוד אחד בכוכב יאיר. כשהתמוטטה קלאב מרקט הגשנו הצעות לכונס ולקחנו את סניפי בית שמש, טבריה ונחלת יצחק בתל אביב. עדי התמקד בסחר ואני בפיתוח העסקי. השלמנו זה את זה.

צים אחזקות: הקמנו את התשתית, שכללה סופרמרקטים ונדל"ן מניב, כדי שנהיה גם הבעלים שלהם.

פרידה: במהלך השנים החזון של עדי התרחק משלי, ולפני חמש שנים החלטנו להפריד פעילויות. דחפתי למהלך בשביל המשפחה. היה לי חשוב שנמשיך להיות אחים טובים ולא נייצר כותרות מיותרות.

נדל"ן: אני בונה תוכניות לעוד עשר שנים. הנדל"ן המסחרי הולך לקניבליזציה חזקה, ירידה בפדיון וקושי בגידול בחנויות זהות. אני הלכתי לשווקים חדשים, פאואר סנטרים בפריפריה של עד חמישים אלף תושבים, חמישים דונמים, 15 אלף רגל. להיות השחקן היחיד באזור, עד שהעיר תכפיל את עצמה, מה שלא יקרה בעשור הקרוב.

אופיס דיפו 1: התמודדתי בפברואר 2013 מול אבי מלכה על הרכישה אחרי פשיטת הרגל. הוא הציע 43 מיליון שקלים בתשלומים ואני 37 מיליון במזומן. ביג, שהם מתחרים שלי במרכזים מסחריים, התנגדו בבית המשפט להשכיר לי את הסניפים שנמצאים במתחמים שלהם. ביום של מתן פסק הדין ישבתי בבית והבנתי שאם לא אסוג מהעסקה, יפוטרו מאות עובדים לפני החג. אז משכתי את ההצעה. מלכה שלח לי זר פרחים ואס-אם-אס, "אני מלא הערכה שלא התמודדת".

אופיס דיפו 2: בינואר השנה רונן לוי רכש ממלכה את אופיס דיפו, והשבוע נכנסתי איתו 50% בריטייל 3000, החברה האם שמחזיקה באופיס דיפו ובכפר השעשועים. כשהחברה נקנתה מכונס היא הפסידה 3 מיליון שקלים בכל חודש. מאז שלוי נכנס, ועם כל המגבלות, היא הגיעה לאיזון. לעובדים יש רעב גדול להצליח, וזה הדבר הראשון במעלה.

אס.אר. אקורד: שלד בורסאי שעדי קנה, אני נכנסתי לשותפות איתו ועדי עזרא קנה בו כמה מניות. על-פי התכנון הוא יעסוק במימון חוץ בנקאי.

צים אקולוגי'ק: מפיקה חשמל סולארי על גגות.

טופ מגורים והשקעות: זרוע המגורים שלי. אני בונה מאתיים יחידות דיור ברחבי הארץ.

פארק מוטורי: הקמתי בבית שאן, מאחורי צים סנטר, על הקרקע של כיתן שקניתי מאי.די.בי. הקמתי אותו בשיתוף הרשות לנהיגה ספורטיבית. לא התנסיתי בעצמי בנהיגה ספורטיבית, אבל העסק כלכלי.

צים לנד: פרק שעשועים אתגרי שהקמתי בצים סנטר ערד, חמישה דונמים של פארק אאוטדורז ללא תשלום, פתוח סביב השעון.

קניון בשדרות: בבנייה. אני לא פוחד מההפגזות. זה עניין של פיקים ואני מתכנן לטווח הארוך.

לילך: אשתי. הכרנו דרך אבא שלה, קונדיטור שממנו קניתי סחורה למינימרקט. היא הייתה בת 17 ועזרה לו בחנות. יצאנו שלוש שנים וחצי והתחתנו. אישה תומכת שמגדלת את הילדים.

חופשות: לא יוצא הרבה, אבל מארח המון.

תפיסת עתיד: הגשמתי הרבה חלומות בחיים שלי, אז אני מסופק. אני רוצה להיות שחקן במרכזים המסחריים ולהמשיך ליהנות ממה שאני עושה.