DK פרטנרס הגישה הצעה לרכישת אנגל משאבים

הקרן האמריקאית היא העומדת מאחורי ההצעה שהוגשה לפני כמה שבועות מצד רו"ח יואב כפיר על סך של 50 מיליון שקל

יואב כפיר / צילום: איל יצהר
יואב כפיר / צילום: איל יצהר

פעילות הנדל"ן של חברת אנגל משאבים עוררה בשבועות האחרונים לא מעט עניין, וכמה הצעות השקעה הוגשו לכונסי הנכסים שלה. ההצעות שניתנו, בין אם לרכישת החברה במלואה ובין אם לחלק מנכסיה, הגיעו הן מצדן של חברות גדולות, דוגמת אפריקה מגורים ואזורים, שמוקדם יותר השבוע החליטה למשוך את הצעתה, והן מצד יזמים פרטיים.

האחרונה מבין ההצעות שעדיין עומדות על הפרק הגיעה לפני שבועות ספורים מכיוונו של רו"ח יואב כפיר, שהגיש הצעת השקעה של עד 50 מיליון שקל בחברה. ההצעה כוללת הזרמה של 27 מיליון שקל תמורת 52% ממניות אנגל משאבים, והעמדת הלוואה של 15 מיליון שקל לארבע שנים, שתהיה נחותה לחובותיה של אנגל משאבים לבנקים ולמחזיקי האג"ח. 8 מיליון שקל נוספים יושקעו בהנפקת זכויות שתבצע אנגל משאבים.

כפיר הגיש את ההצעה באמצעות חברת לייף השקעות ירוקות, ול"גלובס" התברר כי הגוף העומד מאחורי הצעתו הוא קרן DK פרטנרס . בעוד שבעבר שימש כפיר כנציג הקרן האמריקאית, במקרה הזה הוא צפוי גם לקחת חלק (כ-20%) בהשקעה שתבצע הקרן, היה ותזכה במכרז לרכישת אנגל משאבים.

במקרה שהצעת הקרן תתקבל, צפוי כפיר להתמנות ליו"ר אנגל משאבים, וכפי הנראה מי שיצטרפו אליו בניהול החברה יהיו רותם רביבי, לשעבר יו"ר אזורים, ויהודה ותקין, הפעיל בתחום הנדל"ן בארץ כבר שנים רבות.

עברה לכונס נכסים

אנגל משאבים עברה לפני כמה חודשים לידי כונסי נכסים, לאחר שחברת GBES שבשליטת משפחת מוריס מבריטניה לא עמדה בהחזר חוב של 15.5 מיליון אירו לבנק שמימן את השקעתה ברכישת השליטה בחברה.

לחברה התחייבויות אג"ח בהיקף של כ-130 מיליון שקל, והיא נסחרת לפי שווי זעום של 20 מיליון שקל. משפחת מוריס השלימה את רכישת השליטה באנגל משאבים - שהייתה בעבר חלק מקבוצת אזורים - בנובמבר 2011, במסגרת הסדר שבו בוצעה תספורת של כ-50% לחוב אג"ח של כ-260 מיליון שקל. לאחרונה פרסם האנליסט שי ליפמן אנליזה הנוקבת בשווי של כ-90 מיליון שקל לפעילות החברה בישראל, בעוד מרבית ההצעות נקבו בשווי של כ-30 מיליון שקל.

עם השקעתה המתוכננת באנגל משאבים, הופכת אט אט הקרן האמריקאית לשחקנית משמעותית בהשקעות בחברות הנמצאות במצוקה בישראל. DK (Davidson Kemper) מנהלת השקעות פיננסיות מסוגים שונים, גם בהון וגם בחוב של חברות במצוקה, בהיקפים רחבי היקף, ומעורבת במגוון סוגי השקעות ופעילויות.

השקעתה המשמעותית של DK פרטנרס בישראל בשנים האחרונות, בהיקף של כ-150 מיליון שקל, הייתה באג"ח אלביט הדמיה, על רקע הסדר חוב שגובש בחברה, שבמסגרתו הפכה לבעלת המניות השנייה בגודלה בה אחרי הקרן הזרה יורק.

בשבועות האחרונים נכנסה DK פרטנרס לשותפות, באמצעות הסדר חוב להשקעה בשליש ממניות חברת GPM, העוסקת בשיווק דלקים והפעלת מאות תחנות דלק וחנויות נוחות בחוף המזרחי של ארה"ב. חברת ארקו של אריק קוטלר מחזיקה כיום כשני שלישים ממניות GPM, ויתרת המניות מוחזקות בידי פטרו גרופ חדלת הפירעון. מחזיקי האג"ח של חברה זו קיבלו את הצעתה של קרן DK, שהציעה עבור החזקתם כ-21 מיליון דולר במזומן.