וול סטריט ננעלה בעליות שערים קלות בסוף יום מסחר תנודתי

המסחר התנהל בצל החששות ממשבר בפורטוגל, ומדד S&P 500 סיכם את שבוע המסחר הגרוע ביותר מאז אפריל ■ בנק וולס פארגו הציג ברבעון השני עלייה של כ-4% ברווח הנקי ל-5.7 מיליארד ד' ■ עודף של 71 מיליארד דולר בתקציב האוצר בארה"ב ביוני

וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג
וול סטריט אירופה בורסה / צלם: בלומברג

המסחר בוול סטריט ננעל היום (ו') בעליות שערים קלות, בתום יום מסחר תנודתי, על רקע חששות ממשבר בפורטוגל ודוחות בנק וולס פארגו. מדד 500 S&P סיכם את שבוע המסחר הגרוע ביותר שלו מאז אפריל. לפני פתיחת המסחר הצביעו החוזים העתידיים על המדדים המובילים על פתיחה חיובית ביומו האחרון של שבוע המסחר העולמי, בהמשך לעליות בבורסות אירופה ולנעילה מעורבת באסיה מוקדם יותר.

אתמול בוול סטריט נרשמו ירידות שערים של כ-0.4% על רקע החששות מנפילת בנק גדול בפורטוגל - הבנק השני בגודלו במדינה - Banco Espirito Santo. המסחר במניית Banco Espirito Santo הופסק אתמול בליסבון לאחר שמנייתו צנחה ב-17%. הבנק החמיץ את התשלום האחרון בגין האג"ח שלו ללקוחות. היום המסחר במניה חודש והיא התאוששה.

מבחינת נתוני מאקרו, תקציב האוצר של ארה"ב פורסם היום ב-21:00, והצביע על עודף תקציבי של 70 מיליארד דולר בחודש יוני, לעומת גירעון של 116 מיליארד דולר בחודש הקודם. הדבר עשוי לסייע לארה"ב להציג ב-2014 את הגירעון השנתי הנמוך ביותר מאז 2008. אתמול פורסם כי תביעות האבטלה ירדו לעומת צפי לעלייה, המלאים הסיטונאיים עלו ב-0.5%, בעוד המכירות עלו ב-0.7%.

בנק וולס פארגו דיווח לפני פתיחת המסחר על רווח של 1.01 דולר למניה ברבעון הפיסקאלי השני שהסתיים ב-14 ביוני, עלייה של כ-4% לעומת רווח של 98 סנט למניה בתקופה המקבילה אשתקד. ההכנסות רשמו ירידה של 1.5% והסתכמו ב-21.1 מיליארד דולר, לעומת 21.4 מיליארד דולר ברבעון המקביל.

מניית Fastenal דיווחה לפני הפתיחה על עלייה של 8% ברווחי הרבעון השני ל-130.5 מיליון דולר או 44 סנט למניה, ועל עלייה של 12% במכירות ל-949.9 מיליון דולר. הצפי היה לרווח של 45 סנט למניה מהכנסות של 952.5 מיליון דולר.

אמש דיווחה Gap על ירידה מפתיעה של 2% במכירות בחנויות הזהות בחודש יוני. המניה נפלה ב-1% במסחר המאוחר בוול סטריט.