גנץ: חמאס מבין שעשה טעות; אנו מוכנים לתקיפה קרקעית

הרמטכ"ל: דבר לא עוצר את צה"ל מלהמשיך הלאה למבצע קרקעי - למעט הנחיה מדינית ■ "עזה הולכת ושוקעת לאסונה. יש לנו מה לתקוף ונעצים התקיפה. טרם בא הקץ לכושר ההתקפי שלנו"

בני גנץ צהל צה"ל  / צילום: רויטרס
בני גנץ צהל צה"ל / צילום: רויטרס

הרמטכ"ל בני גנץ מדגיש היום בצהריים (ו') כי דבר לא עוצר את צה"ל מלהמשיך הלאה למבצע קרקעי - למעט הנחיה מדינית. בדברים שאמר לתקשורת במהלך ביקור בבסיס האימונים של חטיבת הצנחנים הדגיש גנץ: "עזה הולכת ושוקעת לאסונה. הפעילות ההתקפית מהאוויר מצוינת ויש מודיעין שעובד. יש לנו מה לתקוף ונעצים התקיפה. טרם בא הקץ לכושר ההתקפי שלנו, הם מבינים שעשו טעות גדולה".

לדבריו, הם צריכים לבחור אם עזה הולכת לרגיעה או לקטסטרופה ביטחונית: "המבצע הזה מביא תוצאות. בעזה עשו שגיאה בהחלטה לפעול ולנסות לפגוע בנו. עכשיו הם מבינים כי זאת הייתה טעות. אנחנו נמשיך במשימה כל עוד לא ייאמר לנו אחרת. אנחנו גם מוכנים להרחיב אותו ככל שיידרש".

באשר לדיווחים על כשל מודיעיני אמר גנץ: "הפעילות ההתקפית האווירית מצויינת, והמודיעין שלנו גם הוא מצוין ועובד. מערך ההגנה שלנו פרוס לכל אורך מדינת ישראל ופועל היטב. אנחנו מנהלים לחימה משולבת ויש לנו עוד הרבה מה לתקוף".

על רקע מטח הרקטות לתל אביב והרקטה שפגעה ישירות בבית באשכול, צה"ל ממשיך לפעול בעוצמה ברצועת עזה. הפלסטינים דיווחו על שני הרוגים בפגיעה במכונית באל בורייג' במרכז הרצועה. בצה"ל טרם התייחסו לדיווח.

תקיפה זו מצטרפת לעוד מאות תקיפות ביממה האחרונה, ו-1,100 יעדי טרור מתחילת המבצע.