הכי הזוי - חתן פרס ישראל לביטחון: "כיפת ברזל זה בלוף"

ד"ר מוטי שפר, מומחה להנדסת תעופה וחלל וחתן פרס לביטחון ישראל, אמר את הדברים בראיון לרדיו 103 ■ רעיונות של ד"ר שפר לפיתוח מערכות יירוט נדחו על ידי כל הדרגים

עמוד ענן / צילום: רויטרס
עמוד ענן / צילום: רויטרס

ד"ר מוטי שפר, מומחה להנדסת תעופה וחלל וחתן פרס לביטחון ישראל, התראיין ביום חמישי האחרון לבן כספית ברדיו 103 ואמר, בפשטות, כי כיפת ברזל היא אחד הבלופים הכי גדולים שנראו כאן מעולם.

ד"ר שפר אמר בראיון: "אין היום בעולם אף טיל שיודע ליירט טילים או רקטות. כיפת ברזל היא מופע אור קולי שמיירט רק את דעת הקהל הישראלית וכמובן גם את עצמו. בפועל, כל הפיצוצים שרואים בשמים הם השמדות עצמיות, אף טיל כיפה לא יצר מעולם מפגש עם אף רקטה. שטחים פתוחים הם מיתוס שהומצא כדי להגדיל את אחוזי היירוט הנוכחיים של הכיפה. רקטות שמוכרזות כמיורטות על ידי הכיפה ואינן מגיעות לקרקע הן רקטות וירטואליות, שנולדות ומתות במחשב השליטה של הכיפה. עד היום, אף אחד לא ראה רקטה מיורטת שנפלה לקרקע".

לפי ד"ר שפר, "מה שמשגרים נוחת גם נוחת פה, החלקים שאנחנו רואים על הקרקע הם של כיפת ברזל עצמה. אנחנו יורים על עצמנו, בעיקר וירטואלית. הרקטה הווירטואלית הומצאה כדי להגביר את העמימות הנוגעת לכיפת ברזל. נניח שמגיעה רקטה אמיתית, מה עושה מערכת השליטה והבקרה - היא מייצרת עוד תשע רקטות וירטואליות ומעבירה את המסלולים שלהן בגרפיקה ממוחשבת אל מפעילי משגרי הטילים. מפעילי המשגרים רואים עשר רקטות, הם שולחים עשר כיפות ברזל, האזרחים שומעים עשרה בומים, רקטה אחת נכנסת והנה יש לנו 90% אחוזי דיוק".

לפי ד"ר שפר, כיפת ברזל היא חלק מקונספירציה רבת משתתפים, בה שותפים שני גורמים בעלי אינטרסים שחוששים מאוד מהשלום: התעשיות הביטחוניות ו... ראש הממשלה, בנימין נתניהו.

ד"ר דני גולד, תת אלוף במילואים ויוזם פרויקט "כיפת ברזל", הגיב לדברים בביטול: "אני לא נכנס כאן לדברים אישיים, שיאמין במה שהוא רוצה, כל בר בי רב יכול להבין מה האמת כאן. כל היירוטים שבוצעו עד היום מוקלטים ומתועדים. בגלל דברים כאלה אנחנו סטארט-אפ ניישן, וזה הרבה יותר מסטארט-אפ. שמו כאן 300-400 אנשים הכי מוכשרים מגילאי 20 עד 70 והם עבדו כמו משוגעים, בנחישות. וזה עובד".

יש לציין כי רעיונות של ד"ר שפר לפיתוח מערכות יירוט נדחו על ידי כל הדרגים, עוד לפני פיתוח "כיפת ברזל".