160 הרוגים בעזה: תושבי הרצועה מייחלים להפסקת אש

בישראל ובחמאס לא מוכנים בינתיים לשמוע על הפסקת האש, אבל האזרחים בשני הצדדים ממתינים להפסקת האלימות, ההפצצות , והאזעקות ■ "אנחנו מפחדים על הילדים שלנו, מה נעשה עכשיו? אין לי איפה להחביא אותם כשהבית מתפרק", שאלה אם פלסטינית מרפיח

מבצע "צוק איתן" /  צילום: רויטרס
מבצע "צוק איתן" / צילום: רויטרס

במהלך היממה האחרונה תקף צה"ל למעלה מ-200 מטרות ברצועת עזה, בתגובה לירי הרקטות לעבר שטח ישראל. על פי האו"ם, יותר מ-160 בני אדם נהרגו ברצועה בששת ימי הלחימה. בצד הפלסטיני, קוראים אזרחים רבים ברצועה שנפגעו מאש צה"ל להנמכת הלהבות: "אנחנו לא מייצרים פצצות".

כלי התקשורת ברצועת עזה מדווחים כי בעת תקיפות צה"ל נפגעים אזרחים רבים. באחד המקרים דווח על 18 בני אדם שנהרגו ועל עשרות פצועים בתקיפה סמוך למסגד בעת שבירת צום הרמדאן. במקרה אחר טוענים הפלסטינים כי שני חולים במרכז שיקום נהרגו כתוצאה מההפגזות.

"למרבה הצער, הקורבנות האלה נפגעו על ידי ההפגזות הישראליות", אמר אחד מאנשי הצוות של מרכז השיקום. "השאלה היא למה? האנשים כאן נכים, הם לא יכולים לזוז, כולם יודעים שהמקום הזה הוא מקום של אנשים מוגבלים - פיזית ונפשית, למה לפגוע בהם?".

מועצת הביטחון של האו"ם קראה אמש להפסקת אש, אך חילופי האש בין הצדדים עדיין נמשכים. "אני טרוריסטית? אני מייצרת פצצות או טילים?", שאלה אום עומאר מהעיר רפיח שבדרום הרצועה לאחר שביתה נהרס במתקפה אווירית. באזור אחר ברצועה, הפך המרכז המסחרי לעיר רפאים.

"בדרך כלל, בימים האלו של הרמדאן - העיר חגיגית במיוחד. עכשיו, מאות אלפי התושבים סגורים בבתיהם", טוען כתב סוכנות הידיעות AP ברצועה.

במקום אחר ברצועה, מספרת סאמה אל מסרי, תושבת עזה שביתה נהרס בהפגזות, על מותו של קרוב משפחתה הצעיר. "כבני אדם, אנחנו מפחדים על הילדים שלנו, את רוצה לחבק אותם. מה אני אעשה עכשיו? אין לי איפה להחביא הילדים. אני מחבקת אותם כשהבית מתפרק מסביבי", אמרה. "ממש כמו הצד השני, כולנו מפחדים על הילדים שלנו".

בהמשך מתארת סאמה את ניסיונותיהם של תושבי עזה לברוח לשטח מצרים. לדבריה, רבים מבני משפחתה נסו לעבר מעבר רפיח בכדי להינצל מהאש ברצועה, אולם הם, כמו רבים, חוזרים מאוכזבים בשל סירובם של המצרים לאפשר מעבר חופשי לשטחם.