ארדן פועל להדחת מנכ"ל הדואר ואורי יוגב פועל להדחת היו"ר

ארדן הורה למנכ"ל משרדו להופיע בישיבת דירקטוריון הדואר מחר ■ בינתיים שלח מכתב ליועץ המשפטי לממשלה הקורא לו להתערב בכוונתו של יוגב

חיים אלמוזנינו / צילום: תמר מצפי
חיים אלמוזנינו / צילום: תמר מצפי

עימות חסר תקדים בחברת דואר ישראל בין שר התקשורת גלעד ארדן ויו"ר חברת דואר ישראל חזי צאיג, לבין מנהל רשות החברות אורי יוגב, ודירקטור בחברה, חיים קליין. מחר (ב') אמור להופיע בישיבת הדירקטוריון, מנכ"ל משרד התקשורת אבי ברגר, כנציגו של ארדן.

הרקע לעימות הוא ניסיונו של ארדן להביא להדחתו של המנכ"ל חיים אלמוזנינו, שלהדחתו מתנגדים ברשות החברות ובמשרד האוצר, כאשר מנגד חיים קליין דירקטור בחבר, יצא בתקיפות נגד היו"ר צאיג, שפועל מטעמו של ארדן.

לגלובס נודע כי מחר צפויה להתקיים ישיבת דירקטוריון שתדון בין היתר במכתבו של קליין ליו"ר רשות החברות אורי יוגב. במכתב ששלח קליין הוא מעלה טענות חמורות מאד נגד תפקודו של צאיג ונגד העובדה שכל מה שהוא עושה זה בגדר של חבלה בעבודת החברה, מתוך ניסיון אובססיבי לפעול להדחתו של אלמוזנינו.

המכתב מתאר רצף של אירועים חסרי תקדים בהתנהלותה של חברה ממשלתית. קליין יוצא בשצף קצף על צאיג ומכנה אותו במכתב שקרן. כך למשל הוא מתאר כי צאיג השתתף בביקורות פתע שערך משרד התקשורת בסניפי דואר, וזאת במטרה לחפש כל מה שניתן על מנת להפליל ולפגוע באלמוזנינו. קליין אף מתאר מצב שבו צאיג בזמן שביתת העובדים האחרונה, היה נוכח במשרדי ההסתדרות, ניהל משם שיחות עם אלמוזנינו, ולא יידע אותו שהוא מקיים את הישיבות מתוך משרדי ההסתדרות. על פי המכתב, צאיג היה זה שחתם על הסכם הפסקת השביתה, וזאת למרות שלא הייתה לו כל סמכות לכך.

מכתבו של קליין נשלח לרשות החברות, והתגובה לא איחרה לבוא. אורי יוגב, מנהל רשות החברות ביקש את תגובתו של צאיג לטענות, והבהיר לו שהוא עשוי למצוא את עצמו מודח לנוכח האישומים והטענות. נציין כי צאיג מזוהה כאיש של ארדן, שמסוכסך עם יוגב על רקע סירובו של יוגב לאפשר מינוי דירקטורים שבהם חפץ ארדן. הסיבה לכך היא שיוגב הגיע למסקנה שכל מטרתו של ארדן במינוי דירקטורים חדשים היא להשיג את הרוב הדרוש להדחתו של אלמוזנינו, רוב שכרגע אין לו. האוצר ורשות החברות מתנגדים בתקיפות להדחתו של צאיג, משום שהם סבורים שלא נמצא פגם בתפקודו, וכי אין שום סיבה להדיח מנכ"ל מכהן באמצע גיבושה של תוכנית הבראה מקיפה לחברה.

בינתיים, ארדן שלח מכתב חמור לצאיג ובו הוא מודיע לו שהוא אינו מוכן לעבור לסדר היום על תלונות שהתקבלו במשרדו מראשי ערים שטוענים שהשירות בסניפי הדואר הוא פשוט גרוע ואנשים נאלצים לחכות שעות כדי לקבל שירות. המכתב של ארדן נשלח אמנם לצאיג בהיותו יו"ר הדירקטוריון, אך כוונתו היא בעצם לצאת נגד המנכ"ל חיים אלמו זנינו וכתגובה למכתב של אורי יוגב ובהמשך למאבק סביב ההגמוניה בחברה.

היום בערב החליט ארדן לשלוח מכתב חריף ליועץ המשפטי לממשלה נגד אורי יוגב שבו הוא קורא ליועץ יהודה ויינשטיין, לדחות את כוונתו של יוגב להדיח את היו"ר חזי צאיג. ארדן כתב ליועץ כי לא ייתכן שצאיג ישלם מחיר על כישלונות חברת דואר ישראל כאשר הוא מכהן בתפקידו חודשים ספורים בלבד, בעוד רשות החברות ממשיכה להגן על אלמו זנינו שנושא באחריות למצבה של החברה. ארדן גם תקף את קליין על מכתבו לאורי יוגב וטען שיש לו אחריות אישית למצבה של החברה.

מהדואר לא נתקבלה תגובה.