הנהלת אנגל מציעה הסדר חוב משלה מול הצעת DK פרטנרס

כונסי הנכסים של אנגל מתנגדים להצעת הקרן האמריקאית, ותומכים בהצעה שהגישו מנהלי החברה

יואב כפיר / צילום: איל יצהר
יואב כפיר / צילום: איל יצהר

בשבוע שעבר נחשף ב"גלובס" כי קרן DK פרטנרס מקדמת השקעה של 50 מיליון שקל בחברת אנגל משאבים, במסגרת הסדר חוב בחברת הנדל"ן.

כעת מתברר כי מול הצעת הקרן האמריקאית, וזו שהגישה קבוצה שמובילים אלי גבאי ויוסי גורדון, מתמודדת הצעה שגיבשה אנגל משאבים עצמה.

לקראת מועד ההצבעה האחרון של מחזיקי האג"ח באנגל משאבים , שנקבע למחר, הביעו כונסי הנכסים של מניות השליטה בחברה, עוה"ד יורי נחושתן ואיל נייגר, באסיפה שקיימה החברה, את התנגדותם להצעות הרכישה, בשל השווי הנמוך לראייתם שהן משקפות לחברה, והם תומכים בהצעה שפרסמה החברה, המנוהלת כיום בידי דב לוקסנבורג ועודד שמיר, אשר כוללת שיפור בתנאי האג"ח בכמה פרמטרים משמעותיים.

המרכזיים שבהם הם הוספת ריבית וביטחונות, וכן כוללת ההצעה קידום פעולות הבראה וייעול, כשמניות השליטה בחברה ימשיכו להיות מוחזקות בידי כונסי הנכסים של חברת GBES, שבאמצעותה החזיקה משפחת מוריס הבריטית באנגל משאבים.

כאמור, שתי הצעות הרכישה המרכזיות להשקעה באנגל משאבים, מלבד הצעת החברה, הן אלו של DK פרטנרס (שמוביל רו"ח יואב כפיר) ושל קבוצת גבאי-גורדון, הנוקבות בשווי חברה של פחות מ-30 מיליון שקל לפני ההשקעה.

זאת בעוד שהערכת שווי של היועץ הכלכלי שי ליפמן, שפורסמה בימים האחרונים, נקבה בשווי של כ-90 מיליון שקל לנכסי החברה בישראל, ולפיה ההון העצמי הכלכלי של החברה (NAV) עומד על כ-44 מיליון שקל.

מחזיקי האג"ח מצדם, לפחות חלקם, מזהים גם הם יתרונות בהצעת החברה, שמספקת להם ביטחונות חזקים ושעבודים לחוב בהיקף של כ-130 מיליון שקל, והיא גם פשוטה יחסית למימוש. יחד עם זאת, חלק מהמחזיקים סבורים כי התנאים שמציעה להם החברה עדיין אינם אטרקטיביים מספיק כדי לתמוך בהצעתה. בנציגות מחזיקי האג"ח של אנגל משאבים חברים פסגות, מנורה ואדוארד קלר. יש לציין כי עד כה התקיים שיתוף פעולה בין מחזיקי האג"ח לכונסי הנכסים, מה שמחזק את האפשרות לקבלת הצעת החברה.

מניות חברת GBES, המחזיקה באנגל משאבים, עברו לפני כמה חודשים לידי כונסי נכסים, בעקבות אי-החזר חוב של 15.5 מיליון אירו לבנק שמימן את ההשקעה באנגל משאבים. משפחת מוריס השלימה את רכישת השליטה באנגל משאבים - שהייתה בעבר חלק מקבוצת אזורים - בנובמבר 2011, במסגרת הסדר שבו בוצעה תספורת של כ-50% לחוב אג"ח של כ-260 מיליון שקל.