זניט מבקשת לרכוש את המדיה של הוט

במקביל עשויה פרטנר לבקש הצעות לרכש מדיה מזניט ומיוניברסל

יוסי לובטון / צלם: תמר מצפי
יוסי לובטון / צלם: תמר מצפי

תחת מעטה של שקט תקשורתי מתנהלת בשבועות האחרונים מערכה בתחום רכישת המדיה של תקציבי התקשורת: ל"גלובס" נודע כי פרטנר עורכת תהליך בדיקה פנימי בנושא רכש המדיה, והיא צפויה לקבל לצורך זה הצעות מזניט מדיה, חברת המדיה של באומן-בר-ריבנאי; ומיוניברסל מקאן, הרוכשת את המדיה עבור גליקמן-נטלר-סמסונוב.

המשרדים באומן וגליקמן מרכיבים כיום את מערך הקריאייטיב של פרטנר. המדיה של החברה נרכשת ב-15 השנה האחרונות באמצעות חברת המדיה יוניון.

נראה כי בקבוצת באומן-בר-ריבנאי מנסים לירות לכל הכיוונים בניסיון להגדיל את כוחם במדיה: ל"גלובס" נודע עוד כי במקביל לניסיונות בפרטנר, מוביל מנכ"ל באומן, יוסי לובטון, ניסיון לקבל לידי הקבוצה את תקציב רכש המדיה של חברת התקשורת המתחרה הוט.

לובטון, שלו היכרות מוקדמת מעבודה משותפת בעבר עם המנכ"ל הנכנס של הוט, אילן צחי, קיים איתו פגישת עבודה בנושא, שלאחריה התקיימה פגישה נוספת עם הקבוצה - הפעם של גבי אטל, מנכ"ל זניט מדיה - בניסיון להעביר את התקציב אליהם.

למרות הפגישות, גורמים המקורבים להוט מעריכים כי מכרז או בדיקה מעמיקה יותר לא צפויים בחודשים הקרובים.

המהלך של קבוצת באומן מול הוט אינו טריוויאלי, שכן רק לפני פחות משנתיים בחר באומן להמיר את תקציב הוט בתקציב המתחרה של פרטנר. הפרידה בין הצדדים לא נעשתה ברוח טובה במיוחד, אך מאז התחלף מנכ"ל הוט, והגיע אדם שאינו נושא את מטעני העבר מול באומן-בר-ריבנאי.

מי שהרוויח מההחלטה של באומן היה משרד הפרסום ראובני-פרידן, שחלקו בתקציב גדל באופן משמעותי, בזמן שהתקציב כולו גדל באופן דרמטי.

רכישת המדיה של הוט נעשית כיום באמצעות שני גופים: חברת מרקיורי, שהסכמי המדיה שלה נעשים באמצעות יוניברסל מקאן; וחברת מיוז, שהסכמי המדיה שלה נעשים באמצעות יוניון מדיה.

מנתוני יפעת בקרת פרסום עולה כי היקף הפרסום של הוט במחצית הראשונה של השנה עמד על כ-26.3 מיליון שקל במחירים ריאליים.

לגבי פרטנר, נראה כי בחודשים האחרונים לא רווים בחברה נחת מהמשרדים ולא מצליחים להגיע למערכת יחסים נינוחה עם חלק מההנהלה. כזכור, לאחר שהמשרדים לא הביאו להנהלת פרטנר פתרונות מקובלים עליהם להשקת דור 4, בחרה ההנהלה להשתמש בסרט "מגויר" של פראנס טלקום.

עם זאת, לפני חודשים ספורים נכנס לתפקיד מנכ"ל השיווק צביקה ברקת, שכבר עבד עם באומן-בר-ריבנאי בתפקידו הקודם בישראכרט, ולא מן הנמנע כי מינויו ירגיע במשהו את המערכת ואולי גם ישפיע על ההחלטות שיתקבלו בתחום המדיה.

אילן שילוח, יו"ר מקאן אריקסון, מסר כי אין שום בדיקה מסחרית בין פרטנר למקאן. בהוט בחרו שלא להגיב לידיעה. מזניט מדיה נמסר בתגובה כי הם אינם מנהלים את ענייניהם המסחריים בתקשורת. את תגובת פרטנר לא ניתן היה להשיג.