נעילה שלילית באירופה; סנקציות חדשות הוטלו על רוסיה

הממשל האמריקאי והאיחוד האירופי החליטו אתמול להטיל סנקציות חדשות על בנקים וחברות רוסיות ■ וול סטריט ננעלה בעליות - הדאו ג'ונס בשיא ■ האינפלציה בגוש האירו עלתה ב-0.5% ביוני

אירופה / צילום: רויטרס
אירופה / צילום: רויטרס

המסחר בבורסות אירופה ננעל היום (ה') בירידות שערים, לאחר שאתמול ננעל המסחר בוול סטריט בעליות ובעקבות סנקציות חדשות שהטילו מנהיגי גוש האירו והממשל האמריקאי על רוסיה.

מדדי וול סטריט סיימו אתמול בעליות שערים בשיעור מירבי של 0.5% על רקע פרסום נתוני מאקרו ובינהם ספר הבז' שהראה כי הכלכלה האמריקנית ממשיכה להתרחב בקצב בינוני עד מתון. יו"רית הפד ג'נט ילן אמרה בעדות בקונגרס כי ההתאוששות הכלכלית עדיין לא הושלמה והמצב הכלכלי עדיין מחייב מדיניות מרחיבה.

ממשל אובמה ומנהיגי האיחוד האירופי החליטו אתמול להטיל סנקציות חדשות על בנקים חברות אנרגיה וחברות נשק רוסיות בבמטרה ללחוץ שוב על הממשל הרוסי להפסיק להתערב בקונפליקט באוקראינה ולספק נשק למתנגדי הממשל.

בזירת המאקרו פורסם היום כי מדד המחירים לצרכן בחודש יוני טיפס ב-0.5% בהתאם לתחזיות האנליסטים. מדד הליבה, שאינו כולל את התחבורה והאנרגיה, טיפס ב-0.8%.

בורסות אסיה ננעלו היום (ה') בירידות שערים במרבית המדדים המובילים. זאת, על רקע הנעילה החיובית אמש בוול סטריט וקביעת שיא נוסף במד הדאו ג'ונס. המדד האזורי במזרח בדרך לרצף העליות הארוך ביותר מזה כחודש.

מדד ה-MSCI אסיה רשם ירידות קלות בהונג קונג - בערך אותו מספר מניות עולות ויורדות במדד. 6 מתוך 10 קבוצות התעשיה שנמנות עם המדד עולות. המדד נסחר במכפיל 13.5 לעומת מכפיל של 16.7 של ה-S&P 500.

בין המניות שעלו היום באסיה נציין את BHP Billiton ואת Fortescue Metals Group שעלו באוסטרליה.

מנגד, מניית AGL Energy ירדה באוסטרליה לאחר שהעריכה כי מדיניות מס במדינה תשחוק את רווחיה. חברת הטכנולוגיה הטאיוואנית Taiwan Semiconductor Manufacturing צופה תחרות קשה בשנה הבאה - המניה יורדת.

"השוק עדיין יכול לעלות על רקע שיפור ברווחי החברות ושיעורי הריבית הנמוכים. שוק המניות הוא עדיין מקום טוב להיות בו כשתשואות האג"ח כל כך נמוכות", לדברי דונלד וויליאמס מ-Platypus Asset Management בסידני.