כך עובדים מעצבי האפליקציות המובילים בישראל

הם אלה שמתמצתים רעיון גדול לכפתור אחד יעיל, ומתרגמים צורך אנושי כמו רעב לפעולה דיגיטלית פשוטה ■ מעצבי האפליקציות המצליחות בישראל הם לא אחת אנשים צעירים שזה להם הניסיון הראשון במובייל ■ כך הם עשו את זה

אור ארבל (32), Co-Founder and CEO ב-Yo

האפליקציה: אפליקציית Yo היא אחת מהתופעות המוזרות שנחתו בעולם הסמארטפונים. באמצעות האפליקציה אפשר לשלוח לאנשי הקשר בטלפון הודעה שתוכנה היחיד הוא Yo. האפליקציה הפשוטה נבנתה בשמונה שעות בלבד ומפתחיה גייסו מיליון דולר.

רזומה: "בניתי את אפליקצייתMobli ועוד הרבה קטנות".

קווים מנחים בבניית האפליקציה: "פשטות, פשטות ופשטות".

דרך התאמת האפליקציה לקהל רחב של משתמשים: "פשטות, כבר אמרנו?".

אפליקציות ומקורות השראה נוספים: "אין אפליקציה ספציפית. המימוש של Yo נוצר במחשבה של לעשות משהו שונה. באפליקציה יש הרבה אלמנטים חדשים שלא קיימים באף אפליקציה אחרת, וזאת גם אחת הסיבות שבגללן הדעות עליה כל-כך חלוקות. האפליקציה אינה מורכבת מתפריט ניווט בין מסכים, טאבים, או כל דבר דומה. האייקון החלק שגורם להתראה במסך ההודעות להיות פחות מפריעה לעין, העובדה ששם האפליקציה עצמה הוא חלק מהטקסט שמופיע בהתראה, העובדה שההתראה עצמה היא ההודעה. אין מה לפתוח חוץ מלהבחין בהתראה עצמה, מה שמפחית את הרעש שמקבלים במשך היום ואת הסחת הדעת שנוצרת מהצורך לקרוא התראות רגילות עם טקסט ארוך, שרק מודיע על עדכון, שעל מנת לראות אותו צריך לפתוח את האפליקציה".

שינויים שנעשו בעקבות הפלטפורמות השונות: "בגלל חוסר משאבים חסרים פיצ'רים באנדרואיד". שינויים בעקבות תגובות המשתמשים: "אם היינו מקשיבים לכל תגובות המשתמשים, Yo הייתה היום אפליקציית חללית שיכולה לשלוח מאות סוגי מילים, בקולות שונים, עם סינכרון חברים מהפייסבוק, מהטוויטר, שליחת מיקום, שליחת תמונה ועוד. נשמע מוכר? לנו כן, יש אלפי אפליקציות כאלה באפסטור, רק ללכת להוריד. צריך להיות חזקים ולהאמין ברעיון. לא להתפתות ולהוסיף פיצ'רים. The less the merrier".

ויקה פינקל (31) מעצבת חוויית משתמש/ UX Designer בחברת Get Taxi

האפליקציה: גט טקסי היא אפליקציה להזמנת מוניות. היא המאפשרת להזמין בקלות מהסמארטפון את הנסיעה, לקבל מידע על מיקום המונית וכמה זמן ייקח לה להגיע, וגם לשלם באמצעות כרטיס האשראי. את הקבלה על הנסיעה מקבל הלקוח במייל.

רזומה: "אני חיה את עולם הממשק וחוויית המשתמש כבר יותר משבע שנים. לפני גט טקסי הייתי בעלת סטודיו לעיצוב, FinkiDesign, עסקתי בעיצוב חוויית משתמש של אפליקציות, ממשקים ווביים ודסקטופ. עיצבתי אפליקציות לכמה חברות סטארט-אפ וייעצתי לכמה חברות נוספות".

קווים מנחים בבניית האפליקציה: "הקו המנחה שלי זה בעיקר לחשוב פשוט. אני תמיד שואלת את עצמי וגם את המשתמשים האם זה מספיק פשוט. מבחינתי, המוצר אמור להיות קודם כל שמיש, ואחרי זה אני חושבת איך לעשות אותו חווייתי וכיפי".

דרך התאמת האפליקציה לקהל רחב של משתמשים: "אפליקציה חייבת להיות פשוטה להפעלה. פעם, אחד הלקוחות שלנו אמר שילד בן שש יכול להפעיל את האפליקציה בלי בעיה. מבחינתי זו המחמאה הכי גדולה. אחד הקווים העיקריים שהנחו אותי בעיצוב האפליקציה זה לנסות ולשקף את פשטות הפעולה של הזמנת מונית בממשק המשתמש של האפליקציה, ללא תלות במורכבות הטכנולוגיה מאחורי הקלעים. גט טקסי היא אפליקציה שפונה לכל מי שצריך להזמין מונית ויש לו סמארטפון. ברגע שאתה פונה לכולם, אתה חייב להיצמד למוטו אחד, כמה שיותר פשוט".

אפליקציות ומקורות השראה נוספים: "כמה אפליקציות של גוגל, ובפרט, טרנסלייט ומפות. גם Cal, Any.do ו-Cut The Rope.

שינויים שנעשו בעקבות הפלטפורמות השונות: "בעיקרון אנחנו דואגים לחוויה אחידה בשתי המערכות, אבל כמובן מתאימים את הממשק למשתמשים ובגלל זה דואגים לשמור אלמנטים מסוימים שהמשתמשים רגילים אליהם במערכת ההפעלה".

שינויים בעקבות תגובות המשתמשים: "אני מראיינת אישית את המשתמשים שלנו, הנוסעים והנהגים, תוך כדי שאני מעצבת וגם אחרי שהעיצוב עולה לחנויות. הרבה פעמים הנהגים חולקים איתי את הרעיונות שלהם, וגם מספרים על חוויות של הנוסעים. אנשים מאוד נלהבים לתת פידבקים, והרבה מהם מגיעים ישירות משירות הלקוחות שלנו".

*** הכתבה המלאה - במגזין "פירמה"