לקראת אסיפת טבע: חברת ייעוץ תומכת בבני לנדא

גלאס לואיס ממליצה להתנגד למינוי מחודש של אורי סלונים לדירקטוריון ולרכישת פוליסת ביטוח אחריות לדירקטורים ■ ממליצה להתנגד להצעות נוספות של טבע, שלהן לנדא לא הביע התנגדות

בני לנדא / צילום: איל יצהר
בני לנדא / צילום: איל יצהר

יממה לאחר שחברת הייעוץ לגופים המוסדיים האמריקאים ISS המליצה למשקיעים לתמוך בהצעות טבע באסיפת בעלי המניות הקרובה - חברת הייעוץ השנייה, Glass-Lewis, מפרסמת המלצות שונות בהרבה. גלאס לואיס, שבין בעלי המניות בטבע נמצאים גופים מוסדיים שמקבלים ממנה המלצות, תומכת בעמדת המשקיע האקטיביסטי בני לנדא ומתנגדת לחלק מהצעות טבע. גלאס לואיס אף הולכת צעד נוסף קדימה וממליצה להתנגד לחלק מהצעות טבע, שלגביהן לנדא לא הביע התנגדות.

בעוד שבועיים תיערך האסיפה השנתית של טבע, ובה יתבקשו בעלי המניות לבחור לכהונה נוספת חלק מהדירקטורים והדירקטורים החיצוניים. לנדא, בשיתוף עם רות חשין, בעלת מניות בטבע ובת למשפחת מייסדים בחברה, הביעו התנגדות למינוי מחדש של עו"ד אורי סלונים, על רקע רצונם לראות בדירקטוריון יותר חברים בעלי ניסיון פרמצבטי גלובלי. גלאס לואיס תומכת בעמדת לנדא, וממליצה להתנגד לבחירתו מחדש של סלונים. גלאס לואיס תומכת בבחירה מחודשת של דן פרופר, בדומה לעמדת לנדא.

בגלאס לואיס ממליצים להתנגד גם לבחירתו מחדש של יוסף ניצני (אשר לנדא לא הביע התנגדות לבחירתו). לטענת חברת הייעוץ, סלונים וניצני, כחברי ועדת הממשל התאגידי בטבע, לא סיפקו תשובות מספקות לדאגות שהעלו בעלי המניות. חברת הייעוץ מציינת כי לאור האפשרות המוגבלת של בעלי מניות מיעוט להעלות הצעות משל עצמם לסדר היום באסיפה, בעלי המניות צריכים להביע את דעתם בנושא באמצעות בחירת חברי ועדת הממשל התאגידי. לפיכך, ההמלצה היא להצביע נגד ניצני וסלונים, ובעד ז'אן מישל חלפון (מועמד חדש לדירקטוריון, ש.ח.ו.) ופרופר.

עוד תמיכה לעמדת לנדא וחשין מצד גלאס לואיס נוגדת להתנגדות לרכישות כיסוי ביטוחי בפוליסת ביטוח-אחריות-דירקטורים ונושאי משרה אחרים, שיספק כיסוי ביטוחי של עד 600 מיליון דולר בשנה. בגלאס לואיס סבורים שאספקת ביטוח לא כזה תואמת לאינטרס של בעלי המניות. לדבריהם, גם ללא ההתנגדות של לנדא וחשין, הם היו ממליצים להצביע נגד ההצעה, בהתבסס על היקף הכיסוי.

הצעה נוספת לה ממליצה גלאס לואיס להתנגד, ואילו לנדא לא הביע דעה בנוגע אליה, היא אישור התגמול ההוני השנתי למנכ"ל ארז ויגודמן, הצעה לפיה מ-2015 ויגודמן יהיה זכאי להענקות של תגמול מבוסס הון על בסיס שנתי בשווי מצרפי של עד 3.5 מיליון דולר. לדבריהם, אף שאין בעיה באישור תגמול מבוסס הון, במקרה זה אין מספיק קשר בין הביצועים לתגמול. החברה ממליצה, מנגד, לתמוך ביעדי המענק הכספי ל-ויגודמן כפי שמציעה טבע.

ההחזקות בטבע מפוזרות בין גופים רבים. לפי הערכות, רוב הגופים המוסדיים האמריקאים שמחזיקים במניה מקבלים המלצות מ-ISS, וחלק קטן יותר עובד עם גלאס לואיס. עם זאת, אין ספק שטענותיו של לנדא מקבלות תוקף עם ההמלצות הנוכחיות של גלאס לואיס.

מטבע נמסר כי "דירקטוריון טבע שב ומדגיש את אמונו המוחלט בבחירתו ביוסי ניצני ואורי סלונים. מדובר בשני מנהיגים עסקיים בעלי ניסיון רחב היקף ועמוק אשר הוכיחו תרומה עמוקה להישגיה של טבע. יוסי מביא עימו ניסיון עסקי וידע בתחומי מימון וחשבונאות והוא עמד בראשותם של ארגונים גדולים ומשמעותיים בישראל. אורי נחשב לאחד המומחים המובילים בישראל בתחום ניהול הסיכונים ומביא עימו ידע וניסיון יוצאי דופן בהובלת בתהליכים מורכבים ורגישים".

על פי ההערכות, מהמוסדיים המושקעים בטבע המנויים על חברות ייעוץ ההתפלגות היא כדלהלן: ISS 85%; גלאס לואיס 15%; אנטרופי כ-5%.