לרשת הקבוצות הבינלאומית של מנצ'סטר סיטי יש ספונסר

ענקית הרכב היפנית ניסאן תעניק חסות למנצ'סטר סיטי ולקבוצות בהן היא שולטת ברחבי העולם - ביניהן ניו יורק סיטי FC ומלבורן סיטי FC

ג'ו הארט שוער מנצ'סטר סיטי חוגג זכייה באליפות 2014, פרמיירליג / צלם: רויטרס
ג'ו הארט שוער מנצ'סטר סיטי חוגג זכייה באליפות 2014, פרמיירליג / צלם: רויטרס

מנצ'סטר סיטי הפכה במהלך השנה האחרונה למועדון הכדורגל היחיד בעולם שמחזיק רשת ענפה של קבוצות שונות ברחבי הגלובוס: מלבד קבוצת האם באנגליה, שכזכור זכתה העונה באליפות הפרמיירליג השנייה שלה בשלוש העונות האחרונות - זרוע ההשקעות של אבו-דאבי שולטת במסגרת "סיטי פוטבול גרופ" גם על ניו יורק סיטי FC (ארה"ב, ליגת ה-MLS), מלבורן סיטי FC (אוסטרליה) ויוקוהמה פ. מרינוס (יפן).

כעת, יש לרשת הקבוצות הזאת ספונסר: ענקית הרכב היפנית ניסאן, שחתמה עם סיטי על חסות למשך חמש שנים. יש לציין כי ניסאן משמשת כבעליה של קבוצת יוקוהמה מרינוס (סיטי נכנסה כשותפת משנה בקבוצה). על-פי עיתון "הדיילי מייל", העסקה שווה "עשרות רבות של מיליוני ליש"ט עבור סיטי".

על-פי הערכות, מדובר על עסקה חסות רכב יקרה יותר מזאת של צ'לסי עם אאודי, ושל ארסנל עם סיטרואן. עם זאת, היא כמובן לא מדגדגת את הסכם העתק של מנצ'סטר יונייטד עם שברולט - שיכניס ל"שדים האדומים" כ-560 מיליון דולר בשבע השנים הבאות.

יש לציין כי העסקה תקבל תוקף גם עבור קבוצת הנשים של מנצ'סטר סיטי, שנמצאת בבעלות זרוע ההשקעות של אבו-דאבי מאז 2012. לפי "הפייננשל טיימס", השייח' מנצור בין זאיד אל-נחיאן השקיע למעלה ממיליארד ליש"ט בסיטי מאז רכש אותה ב-2008.