כתב אישום: אבי דרכסלר העלים הכנסות ב-780 אלף שקל

עו"ד דרכסלר, לשעבר מנהל מינהל מקרקעי ישראל, מואשם בהשמטת הכנסות משתי עסקאות בהן היה מעורב ■ לצד כתב האישום הוגש לבית המשפט הסדר טיעון, לפיו דרכסלר יודה במיוחס לו וירצה עונש של 5 חודשי עבודות שירות

אבי דרכסלר / צלם: תמר מצפי
אבי דרכסלר / צלם: תמר מצפי

‎‎פרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה) הגישה היום (ג') לבית משפט השלום בעיר כתב אישום נגד עו"ד אברהם (אבי) דרכסלר (60), לשעבר מנהל מינהל מקרקעי ישראל וכיום איש עסקים בתחום הנדל"ן, וכנגד הרצל רוקח (60), יועץ מס במקצועו, בגין עבירות של העלמת הכנסות בהיקף של כ-780 אלף שקל‏‎.‎‏

לצדו של כתב האישום נגד דרכסלר הוגש לבית המשפט המחוזי הסדר טיעון, לפיו דרכסלר יודה במיוחס לו וירצה עונש של 5 חודשי עבודות שירות. ההסדר טרם אושר על-ידי בית המשפט.

דרכסלר מואשם בביצוע עבירה של השמטת הכנסה מדוח שנערך לפי פקודת מס הכנסה ובעבירה של עריכת דוח לא נכון והשמטת הכנסה מדוח שנערך לפי הפקודה. רוקח מואשם בעבירה של עריכת דוח לא נכון והשמטת הכנסה מדוח שנערך על-פי הפקודה. אי-הדיווח נעשה בשוגג.

‏לפי כתב האישום, בין השנים 2005 -2009 השמיט דרכסלר מהדוחות שהוגשו לרשויות המס את הכנסותיו משתי עסקאות בהן היה מעורב, בהיקף של כ-780 אלף שקל.

לפי האישום, רוקח, ששימש כיועצו של דרכסלר לענייני מס וכמייצגו בפני רשות המסים, ניהל החל משנת 2008 את מערכת החשבונות של דרכסלר וסייע בהגשת הדוחות על הכנסותיו לשלטונות המס.

לפי האישום, רוקח רשם בחסר הכנסה שנוצרה לדרכסלר באחת משתי העסקות האמורות, והשמיט מהדוח שערך עבור דרכסלר דיווח על ההכנסה שנוצרה‎.‎‏

‏‎‎עסקה למכירת בנק

‎‎מכתב האישום עולה כי ב-2005 יזם דרכסלר את עסקה למכירת הבנק הרומני יורום‏‎ ‎מהחברה ההולנדית‎ KOLAL BV ‎‏לבנק לאומי. שכר-טרחתו של דרכסלר מהחברה ההולנדית עמד על כ-1.5 מיליון שקל.

לטענת הפרקליטות, דרכסלר השמיט מספרי חשבונותיו רישום של התקבול הרביעי בעסקה בסך של 495 אלף שקל בדין וחשבון על הכנסותיו לשנת המס 2007, אותו הגיש הנאשם לפקיד השומה.

‏כמו כן, לדברי התביעה, בשנים 2007-2008 העניק דרכסלר ייעוץ משפטי ביחד עם עורכי דין נוספים בקשר עם עסקת נדל"ן במקרקעין באזור כפר-סבא. העסקה הניבה לעורכי הדין הכנסה של שכר-טרחה בסך כולל של כ-560 אלף שקל. חלקו של דרכסלר בהכנסה עמד על מחצית הסכום - 280 אלף שקל.

לפי האישום, בדוח השנתי על הכנסותיו של דרכסלר לשנת המס 2008, שנערך על-ידי רוקח, נרשמה מחצית ההכנסה, אך נוכה ממנה חלקו של השותף לעסקה כהוצאה.

לדברי הפרקליטות, רישום כוזב זה איפס את הדיווח על הכנסתו של עו"ד דרכסלר וביטל את החבות במס של ההכנסה‎.‎‏ מכתב האישום עולה כי הנאשמים עשו את האמור ללא הצדק סביר‎.‎

כתב האישום הוגש על-ידי עו"ד איריס שמואלי מפרקליטות מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה). ‏‎‎‏