מחפשים מניית נדל"ן להשקעה בבורסה בת"א? קבלו הצעה

אינרום, קבוצת התעשייה הגדולה, שהיא בין היתר החברה-האם של נירלט ואיטונג, נהנית מפריחת הנדל"ן המקומי ■ מנייתה, שהחלה להיסחר בבורסה ונכנסה למדד ת"א 50, מעניינת להשקעה

מוצרי אינרום / צילום: מתוך אתר החברה
מוצרי אינרום / צילום: מתוך אתר החברה

שוק הבנייה בישראל פורח זה מספר שנים, וניתן לומר כי חברות אשר חשופות לענפים אלו קוצרות את פירות הצמיחה ומקבלות ביטוי בתוצאות העסקיות שלהן.

אינרום היא אחת מקבוצות התעשייה הגדולות בתחומה בישראל. היא עוסקת בשלושה תחומי פעילות באמצעות חברות-בנות: תחום הצבעים, באמצעות נירלט (61%), לייצור ושיווק מוצרי צבעים, אטימה וציפויים לשוק הבנייה למגורים ולשוק התעשייה והתשתיות; תחום פתרונות הבנייה, באמצעות איטונג (100%), לייצור ושיווק אלמנטים לבנייה (בלוקים, חיפויים), מוצרי ריצוף סביבתי ובטון; ותחום מוצרי הגמר לבנייה, באמצעות כרמית מיסטר פיקס (100%), לייצור ושיווק דבקים, מוצרי טיח ומלט ומוצרים להדבקת ומילוי אריחים ומשטחים.

בהתאם לדוחותיה הכספיים, החברה מציגה מחזור הכנסות כולל של מעל 800 מיליון שקל ושיעורי רווחיות תפעולית דו-ספרתיים שעולים בהתמדה.

חברת אינרום החלה להיסחר בבורסה במאי השנה, לאחר הצעת מכר של כ-40% ממניות החברה לציבור, על ידי קרן ההשקעות פימי, ואף הצטרפה באחרונה למדד היתר 50.

פעילות הייצור והשיווק של החברה מרוכזת רובה ככולה בישראל, ולפיכך היא חשופה למצבם של ענפי הבינוי למגורים, הנדל"ן והתשתיות במשק המקומי. לקוחות החברה בכל הפעילויות הם בעיקר חברות קבלניות ובתי מסחר בתחומי מוצרי הבנייה, רובם בעלי ותק של מעל שלוש שנים בפעילות מול החברה.

אינרום שמה דגש על זמינות הייצור והאספקה ופועלת באמצעות חמישה אתרי ייצור ושיווק הפרוסים בישראל, נעזרת בגורמי מקצוע מובילי דעה על מנת לנתב את צורכי הלקוחות, ומספקת ללקוחותיה ציוד ושירותים נוספים כאמצעי לשיתוף פעולה פורה וארוך טווח.

סביבה עסקית נוחה והתאמות

להערכתנו, הנתון המשקף יותר מכל את צמיחת אינרום הוא מספר התחלות הבנייה בישראל, שחצה את רף 45 אלף התחלות בשנת 2011, על פי דוחותיה הכספיים של החברה, ונותר ברמה גבוהה גם כיום. אינרום חשופה בעיקר להיקף הבנייה הרוויה, ונראה כי היא נהנתה מכך. בהתאם לדיווחי החברה, שיעור התחלות הבנייה בבניינים רבי קומות עולה בהתמדה החל מראשית שנות האלפיים, עם נתוני שיא ב-2011; זאת מסיבות מובנות של סיפוק צד הביקוש למגורים על ידי מכתיבי המדיניות.

להערכתנו, הסביבה העסקית הנוחה השפיעה לחיוב על הפעילות העסקית של החברה על כל שלוש זרועותיה: תחום הצבעים צמח ב-12.2% בשנתיים האחרונות; תחום פתרונות הבנייה ב-15.1%; ותחום מוצרי הגמר בנייה ב-31.7%.

את השיפור ניתן להסביר בגיוון סל המוצרים, התאמת מוצרים לבנייה ירוקה, והתאמת מוצרים חדשים לקיצור משך זמן הבנייה מצד הקבלנים. השיפור ברווחיות (למעט נירלט ב-2012) נובע, לדעתנו, בעיקר מיתרונות לגודל, אבל גם כנראה ממהלכי התייעלות בכל זרועות הפעילות. נציין כי החברה מאוזנת יחסית, מבחינת התרומה להכנסות ולרווח התפעולי של כל מגזר.

להערכתנו, אינרום ערוכה לקליטת המשך הצמיחה בענפי הפעילות אשר להם היא חשופה. החל מ-2013 הושקעו כ-100 מיליון שקל בבניית קווי ייצור ומיכון חדיש. החברה הטמיעה שיטות ייצור חדשות וכאלו שיכולות לסייע בשיפור הרווחיות (תוצאות הרבעון הראשון השנה משקפות זאת), והיא מתעתדת להקים מפעל צבע ייחודי ולהמשיך שיתוף פעולה שיש לה עם גורמים בינלאומיים (כגון איטונג העולמית) לבניית בסיס ידע רחב בתחומי הפעילות. מעבר לכך, מוצרי החברה נהנים ממיתוג מוביל ומיצוב בקרב הקבלנים.

אינרום מציגה מחזור הכנסות קרוב לזה של המתחרה העיקרית, טמבור, אך שיעורי הרווחיות שלה עדיפים בהרבה. אינרום נסחרת במכפילי רווח נקי של 10.5 ומכפיל EV/EBITDA של 7.5 - נמוך מחברות ציבוריות בעלות אופי פעילות דומה. להערכתנו, יש בתשואת הדיבידנד פיצוי מסוים על הסיכון המובנה בפעילות החברה. אימוץ מדיניות של חלוקת 75% מהרווח הנקי גוזר תשואה של 8%.

לסיכום, חברת אינרום עשויה להערכתנו להיות אופציה לגיוון תיק ההשקעות, ומאפשרת חשיפה לחברה תעשייתית בענפים צומחים, בפרט בתחום הבנייה בשוק המקומי.

* הכותבים הם מנכ"ל באקסלנס נשואה ומנהל השקעות תחום מניות בקבוצה. הכתבה אינה מהווה תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים המיוחדים של כל אדם. לכותבים אין עניין אישי בנושא הכתבה. קרנות נאמנות בניהול אקסלנס ו/או חברות מקבוצת אקסלנס מחזיקות ו/או עשויות להחזיק ני"ע ונכסים פיננסיים המוזכרים בכתבה

תוצאות אינרום
 תוצאות אינרום