ראש מועצת שער הנגב: "אין מצב שבתים אצלנו יישארו ריקים"

אלון שוסטר: "אני מעריך כי בטווח הבינוני, שזה עוד כמה חודשים, המערכות באזור הזה יתייצבו, וכולנו נחזור למציאות שאנחנו אוהבים. אין לי ספק בכך"

"צוק איתן" / צילום: רויטרס
"צוק איתן" / צילום: רויטרס

"היינו ערים לחלוטין לאיום המנהרות מעזה, והוא תמיד היה בסדר היום של כולנו, אבל העומק המנטלי של החשש מפניו השתנה. כפי שאדם נחשף לאירוע קשה ונכנס לפוסט טראומה, אז כך גם אצלנו. זאת הסיבה שצה"ל פועל כדי להגן עלינו", כך אומר היום (ג') ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, על רקע הלחימה המתמשכת ברצועת עזה במסגרת מבצע "צוק איתן", זה היום ה-15.

לדברי שוסטר, כשהלחימה בעזה תסתיים "תהיה לנו עבודה רבה של שיקום מנטלי, שיקום הקהילה ושיקום האמון שלה בחלק מהמקומות. אני יכול להעריך שיש ביישובים בעוטף עזה את אלה שלא מסוגלים להמשיך ולגור כאן בנסיבות כאלה, אך אני לא שומע אותם. בעבר, בעקבות סבבי לחימה, היו משפחות שהיה קשה להן ועזבו לתקופת ניסיון במקומות אחרים, אך הרוב הגדול נשאר פה, וכך אני מעריך שיהיה גם במצב הזה".

שוסטר מכהן כראש מועצת שער הנגב מאז 2002 ולדבריו, אז מספר התושבים במועצה עמד על כ-5,000 איש וכיום הוא עומד על כ-8,000 איש. בשנה האחרונה היו ניסיונות להרחיב את מספר התושבים באזור עוטף עזה: "אנחנו נמצאים בגידול מבחינת מספר תושבים, ובהחלט יכול להיות מצב שבעקבות הלחימה כיום הגידול הזה ייבלם. אין מצב שבתים ביישובים שלנו יהיו ריקים, תמיד יש אנשים שירצו מאוד לבוא ולגור אצלנו. אני מעריך שבטווח הבינוני, שזה עוד כמה חודשים, המערכות באזור הזה יתייצבו וכולנו נחזור למציאות שאנחנו אוהבים. אין לי ספק בכך", אמר.

יותר מ-5 מנהרות התקפיות שהובילו אל תוך שטח ישראל נחשפו במהלך השבועיים האחרונים במסגרת ניסיונות לבצע פיגוע בידי מחבלים מחמאס. אף האיום המתעצם, שוסטר טוען כי "אנחנו בפירוש לא חיים על פצצה מתקתקת שמונחת לנו מתחת לבית. זאת המצאה של עיתונאים, הציבור קונה אותה ונבהל בקלות. החיות מנצחת. עצים צומחים מחדש אחרי שריפה ואנחנו חוזרים לעצמנו גם אחרי אסונות. אין לי ספק שהאיום שעולה מהמנהרות יחייב אותנו לשינוי בהתנהגות, צה"ל יגן עלינו, אבל יש לזכור שחוסלו מנהרות שהיוו פוטנציאל לפיגוע והן כבר לא קיימות. אלה כמובן יהוו זרזים לחזרה שלנו לשגרה".