יגאל רביד תובע חצי מיליון שקל מרשות השידור על הטרדה מינית

טוען גם לאפליה, לשון הרע והתנכלות מצד מנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 לשעבר, משה נסטלבאום, שלטענתו "מירר את חייו" ופעל לסילוקו מתפקידיו ■ במקביל מבקש רביד מביה"ד להורות על שיבוצו המיידי במשדרי "צוק איתן" בערוץ 1

העיתונאי ומגיש החדשות יגאל רביד הגיש תביעה בגין הטרדה מינית נגד רשות השידור ומנהל חטיבת החדשות בערוץ 1 לשעבר, משה נסטלבאום.

רביד, שפנה לבית הדין האזורי בתל-אביב באמצעות משרד עורכי הדין חזקיה-חכמון, תובע חצי מיליון שקל גם בגין אפליה, לשון הרע והתנכלות.

במקביל ביקש רביד מבית הדין לעבודה להורות על שיבוצו המיידי במשדרי "צוק איתן" בערוץ 1, בהם לא שובץ.

על-פי תביעתו של רביד, נסטלבאום "מירר את חייו" ופעל לסילוקו מתפקידיו. לדבריו, הוא פגע בו והשמיץ אותו, "במקום עבודתו ובמקומות אחרים, תוך הטרדות מיניות מילוליות גסות ובוטות. לאחר חשיפת הפרשה וקובלנה שהוגשה בשם התובע לנציבות שירות המדינה, החריף הנתבע את התנהגותו ואת מעשיו, שכללו מסכת התנכלויות ופגיעה אישית ומקצועית".

רביד, מגיש בערוץ 1 ובקול ישראל, אשר זכור לקהל מהיותו אחד ממגישי האירוויזיון שנערך בירושלים בשנת 1999, מוצג בתביעה כמי שהגיש לאורך השנים תוכניות מובילות ומשדרים חשובים ברדיו ובטלוויזיה.

רביד כבר נקט הליכים משמעתיים נגד נסטלבאום, במסגרת נציבות שירות המדינה. במסגרת זאת הוחלט על הסדר טיעון, במסגרתו הורשע נסטלבאום בהתנהגות שאינה הולמת ובהטרדה מינית מילולית. במסגרת זאת הוא ננזף, ובמשך 3 חודשים נאסר עליו לשמש בתפקיד ניהולי ברשות השידור. עם שובו לתפקיד מנהל חטיבת החדשות הוציאה אגודת העיתונאים צו מניעה נגדו, והרשות נאלצה להעביר אותו מתפקיד בכיר זה, משום שלא נערך מכרז מתאים לתפקיד.

"עד היום מדירה הנהלת רשות השידור את רביד משידורי חדשות ואקטואליה, בין היתר במעורבות נסטלבאום, כולל בזמן מבצע 'צוק איתן' הנוכחי, ומפרה את הסכם הגישור עליו חתמה מול מבקר המדינה", נכתב בתביעה.

רביד ציין בתביעתו כי נסטלבאום כינה אותו בשמות גנאי והתבטא "כלפיו באמירות בוטות ומעליבות, על רקע נטייתו המינית".

לדבריו, "כפי שהודה בהליכים המשמעתיים נגדו, נסטלבאום אמר בנוכחות רביד ועמיתיו דברים כמו 'אני אפתח לך מטרייה בתחת', 'לידך אני צריך ללבוש תחתוני פח', ואף נהג לומר כי לא ניתן לסמוך על עובדים הומוסקסואליים, כי הם 'תוקעים סכין בגב'".

בנוסף, על-פי התביעה, רביד הודר מהמסך, ולא ניתנה לו אפשרות לעבוד מחוץ לרשות השידור. לכן, לדבריו, נגרמו לו נזקים רבים וקשים - החל בנזקים נפשיים חמורים, עובר לעוגמת-נפש וכלה בפגיעה כלכלית.

"מי שיעסיק אותו יצטער"

מרשות השידור נמסר כי היא "תגיב על תגרנותו של רביד בבית המשפט".

משה נסטלבאום מסר כי "התנהלותו של יגאל רביד מוכיחה שמי שיבחר להעסיק אותו או לתת בו אמון, יצטער על כך כל ימיו. מדובר בעובד שהפך את נטייתו המינית קרדום לחפור בו, משום שהוא מתקשה להצביע על הישגיו המקצועיים. גם מנהל חטיבת החדשות ברדיו מצא אותו לא ראוי מבחינה מקצועית לתפקידו, ועובדה היא שהוא אינו משובץ להגשת יומני חדשות בקול ישראל.

"לאחר שמבקר המדינה הסיר את ההגנה שניתנה לו, מצא עכשיו רביד מטרייה חדשה לחסות בצילה. רביד מנסה לטשטש את העובדה כי השפיל ורמס את כבודה של מגישה בכירה ושל עורכת בחטיבת החדשות, ולכן החלטתי להעביר אותו מתפקידו כמגיש מהדורת מוצאי שבת. בקרוב יוכל גם בית הדין לעבודה להתרשם כי ההר הוליד רביד".